انفجار در میدان تقسیم استانبول چندین کشته و زخمی برجای گذاشت | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 11:10

انفجار در میدان تقسیم استانبول چندین کشته و زخمی برجای گذاشت

شماره: 20160
Aa Aa

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته این انفجار روریستی بوده و یک زن در آن دست داشته است| ۶ تن کشته و ۸۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.

در محله بی اوغلو خیابان استقلال استانبول؛
انفجار در میدان تقسیم استانبول چندین کشته و زخمی برجای گذاشت

انفجار در محله بی اوغلو میدان تقسیم استانبول چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش اسپادانا خبر، تروریستی بودن این انفجار از سوی رسانه ها مورد اشاره قرار گرفته است.

تلویزیون ترکیه‌ اعلام کرد که نیروهای اورژانس و پلیس به محل حادثه اعزام شده‌اند:

انفجاری در خیابان استقلال مشرف به میدان تقسیم استانبول رخ داد. گزارش شده که عده زیادی از مردم در پی این انفجار زخمی شده‌اند. بعد از این حادثه تیم‌های پزشکی زیادی به محل اعزام شدند. نیروهای امنیتی منطقه را محصور کردند.

رسانه‌های ترکیه‌ای می‌گویند پلیس به‌دلیل احتمال وقوع دومین انفجار منطقه را تخلیه کرده، خیابان استقلال را بسته و یک دایره امنیتی در اطراف میدان تقسیم ایجاد کرده است.

دلیل انفجار هنوز مشخص نشده است.

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت:

انفجار امروز در میدان تقسیم ترکیه تروریستی بود و تا کنون می‌دانیم که یک زن در آن دست داشته است. موضوع همچنان در دست بررسی است.

او اعلام کرد در پی انفجار در میدان تقسیم استانبول ۶ تن کشته و ۵۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

وی گفت:

به زودی عاملان انفجار را شناسایی کرده و به مجازات خواهیم رساند. عناصری که تلاش می کنند دولت ترکیه را تضعیف کنند به جاه طلبی های خود نخواهند رسید.

معاون رئیس جمهور ترکیه گفت:

بر اثر انفجار در میدان تقسیم در مرکز استانبول ۸۱ نفر زخمی شده‌اند که حال ۲ نفر از آنها وخیم است.

پلیس ترکیه نیز گفت:

عامل بمب‌گذاری در استانبول «احلام البشیر» تبعه سوری است که اعتراف کرده توسط «پ.ک.ک» به‌عنوان افسر اطلاعاتی آموزش دیده است.

سرویس امنیت ترکیه اعلام کرد که زن عامل انفجار استانبول اعتراف کرده است حمله به خیابان استقلال را به دستور حزب کارگران کردستان انجام داده است.

 

25

سرویس امنیت ملی ترکیه گزارش داد که عامل حمله اقرار کرده است دستورالعمل‌هایی را از گروه‌های «حزب کارگران کردستان» (پ پ ک)،‌ «پی وای دی» و «وای پی جی» در شهر «کوبانی» (عین العرب) سوریه دریافت کرده است. 

در بیانیه این سرویس آمده است:‌

«ما این زن به نام احلام البشیر را که تابعیت سوری دارد ساعت دو و ۵۰ دقیقه بامداد در خانه‌ای که پس از انجام عملیات در منطقه اسنلر استانبول مخفی شده بود، دستگیر کردیم».

«سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه نیز اعلام کرد:

«عامل این حمله از شمال سوریه آمده بود و دستور‌العمل‌هایی را از یگان‌های مدافع خلق کرد وابسته به حزب کارگران کردستان در شهر عین العرب و کوبانی در شمال سوریه دریافت کرده بود و قصد فرار به یونان را داشت». 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان