ایمیل های شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی هک شده است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:36

ایمیل های شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی هک شده است

شماره: 19916
Aa Aa

گروه هکری «بلک ریوارد» مدعی شده به اسناد و اطلاعاتی از جزئیات فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست یافته و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شده است.

سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران تایید کرد؛
ایمیل های شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی هک شده است

اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر نفوذ به سرور پست الکترونیک شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی با هدف جلب توجه عموم و فضاسازی‌های رسانه‌ای صورت گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، واحد فناوری اطلاعات شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی اعلام کرد:

دسترسی غیرمجاز از مبداء یک کشور خارجی مشخص به سامانه پست الکترونیک این شرکت منجر به انتشار محتوای برخی از پست‌های الکترونیکی در فضای مجازی شد. در پی این امر، واحد فناوری اطلاعات شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی بر اساس ترتیبات پیش‌بینی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن انجام اقدامات لازم و پیشگیرانه موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و گزارش اولیه خود را به مسئولان سازمان انرژی اتمی ارائه کرد.

لازم به ذکر است که محتوای موجود در ایمیل‌های کاربران حاوی پیام‌های فنی و تبادلات معمول و جاری روزمره است. بدیهی است هدف از انجام این‌گونه تلاش‌های غیرقانونی که از روی استیصال انجام می‌شود به منظور جلب توجه عموم، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی بوده و فاقد هرگونه ارزش دیگری است.

یک گروه هکری به نام «بلک ریوارد» مدعی شده با رخنه اطلاعاتی به شرکت مادر نیروگاه هسته‌ای بوشهر به اسناد و اطلاعاتی از جزئیات فعالیت‌های هسته‌ای ایران دست یافته است.

در اسناد جدیدی که گروه بلک ریوارد هم‌رسانی کرده نیز عکس‌ها و نقشه‌هایی از تاسیسات هسته‌ای، قرارداد‌های میان نیروگاه بوشهر و شرکت‌های دیگر، فیش‌های پرداخت و اسناد مربوط به ارزیابی ایمنی تاسیسات دیده می‌شود.

گروه بلک ریوارد پیش از همرسانی اسنادی که می‌گوید با رخنه به شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران به دست آورده پیامی در شبکه‌های اجتماعی همرسانی کرد و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شد.

شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مادرتخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان