سکولاریسم مهمترین موضوع دشمنی دنیا با انقلاب است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 2:09

سکولاریسم مهمترین موضوع دشمنی دنیا با انقلاب است

شماره: 19405
Aa Aa

دشمنان به دنبال تفسیر سکولاریستی از دین بوده و اذعان کرده اند ایرانِ سکولار با سلاح هسته ای به مراتب کم‌خطرتر از ایرانی است که سکولاریسم را نپذیرد.

عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه؛
سکولاریسم مهمترین موضوع دشمنی دنیا با انقلاب است

عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش دانش‌افزایی و توانمندسازی استادان بسیجی سراسر ایران در مشهد اظهارکرد:

انقلاب اسلامی ایران الگوی جدیدی از حکومت ارائه کرده است و در مقابل این دیدگاه که حکومت تنها منشاء مردمی داشته و ارتباطی با دین ندارد ایستاده است.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، وی افزود:

انقلاب اسلامی تولد مجدد اسلام ناب بود و از همان ابتدای شکل‌گیری دشمنان به دنبال ایجاد اخلال و مشکلات آفرینی در مسیر آن بودند. دشمنان تحت عنوان ضرورت منطبق کردن تفکر دینی و مفاهیم آن با اقتضائات و ضرورت‌های عصر و زمان در واقع به دنبال تفسیر سکولاریستی از دین هستند. آغاز انقلاب اسلامی در ایران همزمان با سرنگونی سکولاریسمی بود که پیش از آن در کشور شکل گرفته بود. سکولاریسم نظام عام عقلانی است که در آن روابط میان افراد و دولت فقط بر مبنای عقل تنظیم می شود و قائل به این است که دین و سیاست باید از هم جدا باشند.

وی عنوان کرد:

سکولاریسم بر پایه جریان جدایی دین از سیاست بنا شده است که این امر در ذات انقلاب اسلامی جایی ندارد از این رو جریان سکولاریسم مهمترین موضوع درگیری و دشمنی دنیا با انقلاب ما است. جدایی دین از سیاست یکی از تبعات سکولاریسم و از لوازم ذاتی آن است اما دامنه عمل سکولاریسم به این محدود نیست و در حوزه دین نیز ورود پیدا کرده و به دنبال یک سیاست مؤثر است. دشمنان بارها اذعان کرده اند ایرانِ سکولار با سلاح هسته ای به مراتب کم‌خطرتر از ایرانی است که سکولاریسم را نپذیرد. بزرگترین انحراف در اسلام زمانی آغاز شد که سیاست عملا از دیانت جدا شد و می توان گفت که در واقع بذر این جدایی به نوعی توسط عده ای در همان صدر اسلام کاشته شد.

حاجی صادقی با بیان این مطلب که صهیونیست‌ها را در ایجاد سکولاریسم نقش بسیار پررنگی دارند اظهارکرد:

صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که موضوعات مختلف را کارگردانی کنند اما نقش آفرینی را بر عهده افراد ناآگاه و متحجر قرار می‌دهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان