گذشت آن دوره که دوگانگی در تعریف دولت و سایر نهادها بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 21:30

گذشت آن دوره که دوگانگی در تعریف دولت و سایر نهادها بود

شماره: 21469
Aa Aa

او با بیان این که دیدن نهادهای انقلاب اسلامی در کنار هم لذت‌بخش است گفته ما اکنون آهنگ واحدی برای اجرای رهنمودهای رهبری و خدمتگزاری به مردم داریم.

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور اسلامی ایران؛
گذشت آن دوره که دوگانگی در تعریف دولت و سایر نهادها بود

سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور اسلامی ایران در آیین واگذاری ۲۳ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد:

در روایات مختلف به رسیدگی به مستمندان تاکید شده است. کمیته امداد کارنامه بسیار درخشان و قابل ارایه در کمک رسانی به نیازمندان و باز کردن گره از کار مردم در زمینه مسکن، اشتغال ،تحصیل و سایر زمینه ها دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

امروز مردم بیشترین اعتماد را به کمیته امداد دارند. مردم این کمیته را به عنوان نهادی پرثمر و پراثر می‌دانند که بسیار برکت برای مردم کشور و حتی منطقه، مسلمانان و همسایگان داشته است.

وی با بیان این‌که «مسکن به عنوان بخش هزینه‌بر بیشترین سهم در سبد هزینه خانواده را دارد» افزود:

امروز نهادهای انقلابی و دولت بسیج شده‌اند که مشکل مسکن را حل کنند. یکی از جلوه‌های این همکاری همین مراسم است. این مراسم نشان داد کاری که مردمی‌سازی شود و خیرین به میان بیایند به نتیجه می‌رسد. ما باید موانع را از مقابل آن‌ها برداریم. کمیته امداد می‌تواند اعتماد خیرین را جلب کند. دیدن نهادهای انقلاب اسلامی در کنار هم و در کنار دولت برای حل مشکل مسکن لذت‌بخش است.

او با تقدیر از اقدامات گروه‌های جهادی گفت:

اگرچه جهاد سازندگی تعطیل شد ولی حرکت‌های جهادی کشور که در ذات انقلاب اسلامی است، هیچ‌گاه تعطیل نشد و این هم به دلیل تشویق‌های رهبری برای اقدامات جهادی است‌. حرکت های جهادی در کشور خیلی تاثیرگذار بوده است. ان‌شاالله  تا اخر۱۴۰۲ مددجوی مسکن در روستاها نداشته باشیم. دولت همه کمک‌ها را به کمیته امداد برای دستیابی به این هدف می‌رساند. کمیته امداد یکی از نهادهای بسیار موفق در ایجاد اشتغال است. این تصور درست نیست که کمیته امداد فقط مستمری به نیازمندان می‌دهد زیرا کمیته امداد در حال خودکفا کردن نیازمندان است.

وی با بیان این‌که «وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک‌ها، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه بخش‌های دولت مسئله مسکن را به عنوان یک مسئله ضروری کشور در نظر گرفته است» گفت:

وقتی من می‌گویم باید ۱ میلیون مسکن ساخته شود، یک نکته شخصی نمی‌گویم زیرا کسی که نیاز کشور را بداند متوجه می‌شود باید در سال‌های گذشته سالی ۱ میلیون مسکن می‌ساختیم. در سال‌های گذشته این عقب ماندگی را در کشور داریم و از سویی ساخت۱ میلیون مسکن ، قانون مجلس هم هست.

رییسی اظهار کرد:

برای ما بسیار مسرت‌بخش است که ۲۳ هزار مسکن به خانواده ها داده شود. امیدوارم کمیته امداد همت مضاعفی کنند تا مشکل مسکن مددجویان حل شود. امیدوارم مددجویان در شهر ها هم صاحب مسکن شوند و این هدف قابل تحقق است. من خدمت رهبری که گزارش می‌دهم فقط اقدامات دولت را عرض نمی‌کنم بلکه اقدامات سایر نهادهای انقلابی را هم به اطلاع ایشان می‌رسانم. گذشت آن دوره که دوگانگی در تعریف دولت و سایر نهادها بود. ما اکنون آهنگ واحدی برای اجرای رهنمودهای رهبری و خدمتگزاری به مردم داریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان