فرمانده سپاه قدس تحریم شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 13:23

فرمانده سپاه قدس تحریم شد

شماره: 25421
Aa Aa

وزیر دفاع ایران، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس، امیر حاتمی وزیر سابق دفاع، مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در لیست تحریمی استرالیا قرار دارند.

استرالیا پنج فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد؛
فرمانده سپاه قدس تحریم شد

دولت استرالیا در اقدامی خصمانه علیه ایران و با ادعای نقش ایران در منطقه تحریم‌هایی را علیه پنج فرد ایرانی و سه نهاد اعمال کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران و اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله مقامات ارشد تحریم شده هستند.

همچنین امیر حاتمی وزیر سابق دفاع، مهدی گوگردچیان مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در لیست تحریمی استرالیا قرار دارند.

احضار کاردار استرالیا به وزارت خارجه ایران

در پی وضع تحریم‌های جدید استرالیا علیه تعدادی از مسئولین و مقامات ارشد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران، کاردار سفارت استرالیا در تهران روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه احضار شد.

رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام غیرمسئولانه استرالیا در اعمال این تحریم‌های غیرقانونی و غیرموجه را به کاردار این کشور ابلاغ کرد. 

رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین در این دیدار تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد. 

کاردار سفارت استرالیا در این دیدار اعلام کرد موضع جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به کانبرا منتقل خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان