نام منطقه هسته‌ای اصفهان «شهید آیت‌الله رئیسی» شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 3 تير 1403 - 22:37

نام منطقه هسته‌ای اصفهان «شهید آیت‌الله رئیسی» شد

شماره: 25541
Aa Aa

در مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی اصفهان به عنوان مرکز پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما حبوبات، غلات و گیاهان دارویی پرتودهی خواهند شد.

همزمان با بهره‌برداری از مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی؛
نام منطقه هسته‌ای اصفهان «شهید آیت‌الله رئیسی» شد

به پاس قدردانی از توجه ویژه رئیس‌جمهور شهید نسبت به توسعه صنعت و فناوری هسته‌ای در کشور منطقه هسته‌ای استان اصفهان به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، به پاس قدردانی از پشتیبانی‌ها و عنایات ویژه رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی نسبت به صنعت و فناوری هسته‌ای و نیز حمایت از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران منطقه هسته‌ای در استان اصفهان با دستور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به نام «منطقه هسته‌ای شهید آیت‌الله رئیسی» نام‌گذاری می‌شود.

بهره‌برداری از مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی در اصفهان

مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی با حضور محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای،‌ خیام‌نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مرتضوی استاندار اصفهان و برخی از مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

 

225

 

مرکز پرتو فرآیند ایران مرکزی (اصفهان) به عنوان مرکز پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما ساخت ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفته و در آن محصولاتی مانند حبوبات، غلات، گیاهان دارویی و برخی از خشکبار پرتودهی خواهد شد.

این مرکز علاوه بر ارایه خدمات روزانه و متداول به بخش کشاورزی قادر به پشتیبانی از فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه است.

مراحل احداث این مرکز نظیر ساخت جایگاه استقرار سامانه پرتودهی، استخر بارگذاری، بهسازی سوله و فضای پیرامونی، ساخت سیستم‌های انتقال محصول در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان