آزادی‌های مذهبی در ایران نقض می شود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 11 خرداد 1403 - 17:45

آزادی‌های مذهبی در ایران نقض می شود

شماره: 22193
Aa Aa

وزارت خارجه آمریکا در گزارش آزادی‌های مذهبی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ مدعی نقض آزادی‌های مذهبی به ویژه اقلیت‌ها در ایران، چین، میانمار و روسیه شد.

در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا ادعا شد؛
آزادی‌های مذهبی در ایران نقض می شود

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه مربوط به آزادی‌های مذهبی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ به کنگره مدعی نقض آزادی‌های مذهبی به ویژه اقلیت‌ها در کشورهایی از جمله ایران، چین، میانمار و روسیه شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر در واکنش به تکرار ادعاهای حقوق بشری علیه ایران گفته است که دولت آمریکا با داشتن سابقه نقض حقوق بشر در داخل آمریکا به ویژه در رابطه با اقلیت‌های این کشور به ویژه سیاه‌پوستان فاقد صلاحیت قضاوت درباره وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورهاست.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیزا در دیدار با پاتریارک مار آوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری گفته بود:

ما عملا چیزی بنام اقلیت دینی نداریم چرا که پیروان این ادیان در واقع در کنار مسلمانان اکثریت جامعه ایرانی را تشکیل می‌دهند و همگی جزو پیکره واحد هستند. اقلیت‌های دینی برای این کشور جنگیدند و خون دادند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان