استانداران واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 19:53

استانداران واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند

شماره: 19335
Aa Aa

استانداران مسئله تأمین مسکن و کنترل اجاره‌بها را به شکل ویژه دنبال کنند و در تصمیمات خود در این زمینه منتظر دستور یا اجازه از مرکز نباشند.

ابراهیم رئیسی در نشست با استانداران سراسر ایران؛
استانداران واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست مشترک اعضای هیأت دولت با استانداران سراسر این کشور با اشاره به اولویتِ صیانت از امید و اعتماد مردم در جهت‌گیری‌های کلان دولت گفت:

امید و اعتمادی که در مردم ایجاد شده سرمایه‌ای برای دولت است و باید با تصمیمات اثربخش، پیگیری‌های مجدانه، گزارش‌های صادقانه و ارتباط مستمر با مردم ارتقا یابد.

به گزارش اسپادانا خبر، او با تأکید بر اهمیت سرعت عمل در اقدامات دولت گفت:

سرعت عمل به مثابه یکی از مصادیق کار جهادی در دولت همواره به عنوان یک اصل مورد توجه همه مدیران و مسئولان و بخش‌های مختلف قرار گیرد و به هیچ وجه کاری با تأخیر و اهمال مواجه نشود.

رئیسی با اشاره به ویژگی مسئولیت‌پذیری دولت اظهار داشت:

از همان ابتدا تاکید داشتیم که دولت در عرصه تصمیم‌گیری، مصمم، بدون بهانه‌تراشی و با روحیه مسئولیت‌پذیری تصمیمات لازم را اتخاذ نماید و در عرصه عمل، با دقت، جدیت و اجرای به موقع تصمیمات را به ثمر برساند.

رئیسی صادق‌الوعد بودن دولت را یک شاخص مهم ارتقای امید و اعتماد در کشور خواند:

حتماً تلاش کنیم، چه وعده‌های مقطعی و موردی و چه وعده‌های کلان، به شکل صحیح و به موقع پیگیری و محقق شوند و اگر اجرای وعده‌ای در جایی و به هر دلیلی با اشکال مواجه شد برای مردم توضیح داده شود.

او افزود:

همه مسایل کشور دارای اهمیت است اما مسئله اقتصاد از آنجا که به معیشت مردم مربوط است باید با جدیت دنبال و اقدامات انجام شده برای مردم تبیین شود.

رئیس جمهور ایران با تاکید بر ضرورت تقویت اطلاع‌رسانی در دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری‌ها برای تبیین اقدامات خوب و مؤثر دولت اظهار داشت:

روابط عمومی استانداری‌ها با همت مضاعف به وظایف خود در زمینه تبیین اقدامات و دستاوردهای دولت در فضای مجازی و رسانه‌ها عمل کنند.

رئیسی انسجام و یکصدایی میان اعضای دولت را امری ضروری در تحقق اهداف و برنامه‌های دولت خواند:

سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را با بیان مناسب و در زمان مناسب به شکل صحیح و دقیق برای مردم تبیین کنید و از بروز ناهماهنگی و اقدامات یا اظهارات غیرضروری پرهیز شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه به ارتقای شاخص‌های اصلی اقتصاد از جمله کنترل تورم، رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری، رشد اشتغال، درآمد سرانه و کاهش فاصله طبقاتی گفت:

علاوه بر بانک مرکزی و مرکز آمار که در این زمینه مسئولیت دارند در معاونت اقتصادی ریاست جمهوری نیز کارگروهی تشکیل خواهد شد که شاخصه‌ها و آمارهای اقتصادی را به صورت دقیق احصا و علل و عوامل کاهش یا افزایش آنها را در قالب گزارش کارشناسی شده ارایه دهد. استانداران موظف‌اند با پیگیری‌های مستمر موانع تولید را شناسایی و رفع و واحدهای تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل را فعال کنند. گاهی مشکل یک واحد تولیدی تعطیل شده با یک پیگیری ساده رفع و ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال آن فعال می‌شود. مجددا تاکید می‌کنم که بانک‌ها به هیچ‌وجه اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی به بهانه‌های مختلف را ندهند.

رئیسی تامین مسکن برای مردم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت دانست:

استانداران مسئله تأمین مسکن و کنترل اجاره‌بها را به شکل ویژه دنبال کنند و در تصمیمات خود در این زمینه منتظر دستور یا اجازه از مرکز نباشند.

او همچنین افزود:

معادن جزو ثروت‌ها و ذخایر مهم کشور محسوب می‌شود که زمینه اشتغال و ارزش افزوده زیادی دارند و نباید به بهانه‌های مختلف از جمله مسایل زیست‌محیطی قابل حل و فصل تعطیل شوند. قابل قبول نیست که با گذشت یک سال از عمر دولت همچنان شاهد معطل ماندن معادنی برای بهره‌برداری باشیم. هیچ نهاد و سازمانی مجاز نیست به هر بهانه‌ای فعال‌سازی و بهره‌برداری از معادن را متوقف کند.

وی استفاده از ظرفیت دریا در زمینه اقتصاد به‌ویژه سواحل مکران را از اولویت‌های دولت دانست و بر ضرورت فعال‌سازی و بهره‌برداری از اقتصاد دریا در استان‌های ساحلی کشور تأکید کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان