افزایش ۵۷درصدی دستمزد تکرار نمی‌شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 15:03

افزایش ۵۷درصدی دستمزد تکرار نمی‌شود

شماره: 20550
Aa Aa

ناآرامی‌ها در افزایش نرخ ارز اثرگذار بود| دولت فروش ارز در بازار قاچاق را تامین مالی نمی‌کند| نرخ ارز را قبول نداریم| نگرانی بابت امنیت سامانه‌های بانکی نداریم. 

افزایش دستمزد ۵۷ درصدی رقم عجیب و غریبی بود؛
افزایش ۵۷درصدی دستمزد تکرار نمی‌شود

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری گفت:

دولت به هیچ وجه از فروش ارز در بازار غیر رسمی و قاچاق تامین مالی نمی‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

امنیت قابل قبولی در سامانه‌های بانکی وجود دارد و هیچ نگرانی بابت این موضوع نداریم. 
صالح آبادی گفت:

نسبت به حساب‌های اجاره‌ای بارها هشدار داده‌ایم که معمولا می‌تواند عواقب سنگینی مثل پولشویی و قمار و قاچاق به دنبال داشته باشد. بخش قابل توجهی از مبادلات ارزی کشور که اتفاقا می‌بایست در تحلیل‌ها استفاده شود همین بازار نیما و متشکل است که واقعی و شفاف است.

وی بیان کرد:

نگفتم تنها دلیل افزایش نرخ ارز ناآرامی‌ها بوده بلکه عاملی اثرگذار بوده است. آنچه مهم است ایجاد آرامش عمومی در فضای جامعه است. همه بازارها مثل بورس و ارز متاثر از عوامل مختلفی است و نمی توان اثر موضوعات مختلف را نادیده گرفت.

وی افزود:

بانک مرکزی معتقد به اصلاح نرخ سود است اما منوط به تصمیم گیری در شورای پول و اعتبار است که پیگیر این موضوع هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت:

نرخ ارز در بازار آزاد را قبول نداریم و باید تعدیل شود. ارزی که دولت از آن تامین مالی می‌کند در بازار نیماست و دولت به هیچ وجه از فروش ارز در بازار غیررسمی و قاچاق تامین مالی نمی‌کند. افزایش نرخ ارز در بازار مبتنی بر عرضه و تقاضاست اما بانک مرکزی به‌عنوان بازارساز در بازارهای مختلف ورود پیدا می‌کند.

او ادامه داد:

افزایش دستمزد ۵۷ درصدی امسال رقم عجیب و غریبی بود و به هیچ وجه سال آینده چنین افزایشی نخواهد بود. دولت قطعاً افزایش حقوق را کنترل می‌کند و قطعاً افزایش این عدد نخواهد بود. مرجع کاهش یا افزایش حقوق‌ کارگران و کارمندان بانک مرکزی نیست. حقوق کارمندان در اختیار سازمان برنامه و بودجه است و حقوق کارگران در حیطه اختیار شورای‌عالی کار است البته باید در مسائلی که در این خصوص در دولت مطرح می‌شود آثار تورمی هم درنظر گرفته شود.

وی گفت:
برخلاف روال سالهای گذشته امسال تنخواهی به دولت پرداخت نکردیم؛ می‌توانستیم طبق قانون بودجه ۶۰ هزار میلیارد تومان تنخواه بدهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان