اینترنت موبایل به خاطر برگزاری کنکور قطع می شود | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 17:45

اینترنت موبایل به خاطر برگزاری کنکور قطع می شود

شماره: 18482
Aa Aa

به دلیل برگزاری کنکور و به درخواست وزارت علوم و تایید مراجع ذی‌ربط اینترنت در حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور با محدودیت همراه خواهد بود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران؛
اینترنت موبایل به خاطر برگزاری کنکور قطع می شود

مهدی سالم، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از محدودیت اینترنتی در مناطق حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری۱۴۰۱خبر داد.

به گزارش اپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او اعلام کرد به دلیل برگزاری کنکور اینترنت در برخی از نقاط کشور با محدودیت همراه خواهد بود.

وی در توییتی اعلام کرد:

به درخواست وزارت علوم و تایید مراجع ذی‌ربط امروز و فردا در حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور دسترسی به اینترنت محدود خواهد بود.

او به دلیل اعمال این محدوده‌ها و ایجاد اختلال در اینترنت در این مناطق عذرخواهی کرده است.

  •  

عبدالرسول پورعباس، ئیس سازمان سنجش ایران نیزدر حاشیه بازدید وزیر علوم از محل برگزاری کنکور در دانشگاه خوارزمی کرج اظهار داشت:

در کنکور روز گذشته هنر مشکلی خاصی نبوده است اما برخی از داوطلبانی که در سر جلسه با خود گوشی تلفن همراه داشتند از شرکت در کنکور محروم شدند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه از قبل اعلام شده بود که دستگاه آشکارساز در محل برگزاری کنکور برای حفاظت از آزمون مستقر است افزود:

تعدادی از گروه‌هایی که اقدام به فروش سؤالات جعلی کنکور بودند توسط پلیس فتا بازداشت شدند.

  •  

محمد علی زلفی گل، وزیر علوم ایران نیز در بازدید از روند برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه خوارزمی با اشاره به تغییرات کنکور ۱۴۰۱ افزود:

افزایش تعداد دفترچه‌ها و پاسخ نامه‌ها نسبت به سال قبل تغییری بود که سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به سال قبل اتخاذ کرد با این هدف که داوطلبان در مدیریت زمان پاسخگویی به سوالات هر درس بهترین استفاده را داشته باشند و به این ترتیب کیفیت پاسخ‌دهی به هر درس بهتر خواهد شد.

وی افزود:

تحقق توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی افراد بر اساس استعدادها زمانی محقق می‌شود که داوطلبان مطمئن شوند در هر رشته‌ای که تحصیل کنند در آینده می‌توانند شغل مناسبی داشته باشند. رفع معضل بیکاری را باید در دستور کار قرار دهیم ولی در حال حاضر جز برگزاری کنکور راهی وجود ندارد. اگر همه وزاتخانه‌ها دانشجویان را برای مهارت ورزی و کارآموزی بپذیرند سبب می‌شود دانشجویان علاوه بر کارآفرینی، کارآمدی لازم نیز خواهند داشت.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان