باید با فساد بدون سوء‌استفاده سیاسی مبارزه کنیم | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 14:38

باید با فساد بدون سوء‌استفاده سیاسی مبارزه کنیم

شماره: 24983
Aa Aa

او گفته باید در تقویت سیاست‌های امنیت سرمایه‌گذاری و اقتصادی تجدیدنظر کنیم؛ انسداد بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد از اولویت‌های قوه قضاییه است. 

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه اعلام کرد؛
باید با فساد بدون سوء‌استفاده سیاسی مبارزه کنیم

 محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی این قوه گفت:

تحقق عینی شعار سال یک وظیفه شرعی و ملی و امری مرتبط با موضوع اصلی و اساسی کشور است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، وی اظهار داشت:

در این رهگذر چنانچه نیاز است باید قوانینی وضع یا مقرره‌هایی را اصلاح و یا ایجاد ساختار کنیم.

محسنی اژه‌ای اظهار داشت:

باید در تقویت و ارتقاء حوزه امنیت اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری یک بازنگری جدی داشته باشیم. مبارزه علمی و حرفه‌ای با مفاسد و پرهیز از سیاسی‌کاری و جناحی‌گری و اقدامات شعاری در مبارزه با فساد از الزامات تحقق شعار سال است؛ ممکن است افراد سودجو و سوداگری وجود داشته باشند که بخواهند در واردات و صادرات و یا دریافت تسهیلات ارزی و ریالی، سوء‌استفاده‌هایی را داشته باشند. قطعاً باید با این قبیل افراد، مقابله کرد و در وهله نخست، راه‌های سوء‌استفاده‌های آنان را مسدود کرد. ما در این امر نیز مصمم هستیم و همچنان انسداد بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد در زمره اولویت‌های قوه قضاییه است. 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ارتقاء و به‌روزرسانی سند تحول و تعالی قضایی گفت:

به همت ستاد سند تحول و معاونت راهبردی و مقامات قوه قضاییه و کلیه صاحبنظران و نخبگان داخل و خارج از قوه نسخه‌ی ارتقاء‌یافته و روزآمدِ سندِ تحول و تعالی قضایی، تدوین و آماده شده است و ظرف روز‌های آتی ابلاغ خواهد شد؛ در این سند، راهکار‌ها و نکاتی که در اسناد قبلی مندرج بوده و نیاز به استمرار آن‌ها می‌باشد، کماکان به‌صورت تقویت‌شده وجود دارد. همچنین راهکار‌ها و نکات تازه‌ای نیز به این سند افزوده شده است. همه همکاران و مسئولان قضایی در کلیه سطوح و تمامی بخش‌ها و واحد‌ها و مراجع باید این سند را الگوی رفتاری خود قرار دهند و در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌های خود منطبق با مفاد این سند عمل کنند. البته تاکید داریم که سندِ مزبور قابلیت اصلاح و ارتقاء بیشتر را دارد و برای این مهم نیز پیش‌بینی‌های لازم در متن سند صورت گرفته است که در زمان مقتضی تدابیر مربوطه در این راستا اتخاذ می‌شود. 

 

او تاکید کرد که باید هر چه بیشتر ارتباطات مسئولان قضایی با مردم توسعه پیدا کند:

ضرورت دارد مسئولان قضایی پیوسته در میان مردم حضور داشته باشند و شنوای مسائل و مشکلات آن‌ها باشند و در جهت رفع این مسائل و مشکلات، اقدامات مقتضی و قانونی را ترتیب دهند. 

رئیس قوه قضاییه با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان فوتی‌های سوانح جاده‌ای و طلب شفای عاجل برای مجروحین و مصدومین این سوانح، بر ضرورت عزم هر چه بیشترِ همه دستگاه‌های مسئول جهت کاهش این سوانح تاکید کرد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان