بسیج بهترین مدرسه سبک زندگی است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 9:40

بسیج بهترین مدرسه سبک زندگی است

شماره: 15780
Aa Aa

فاصله تاثیر تفکر «می‌توانیم» تا «نمی‌توانیم» عرض اتوبان تهران- کرج است| ۲۰ سال است مدیریت باثباتی در وزارتخانه آموزش و پرورش نداشته‌ایم.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛
بسیج بهترین مدرسه سبک زندگی است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در هفتمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد:

در طی ۴۰ سال بعد از انقلاب به صورت اساسی به جوانگرایی و نوجوانگرایی پرداخته نشده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

امروز امکانات مادی و پول، سرمایه نبوده و جوانان و نیروی انسانی به عنوان ظرفیت ما هستند. قسم می‌خورم همه مشکلاتی که امروز در حوزه اقتصاد باعث رنج ما شده به دلیل نبود امکانات نیست بلکه به دلیل ضعف در حوزه تربیت، مدیریت و نداشتن باور به سنت‌های الهی است. برخی مدیران نیز به «ما می‌توانیم» باور ندارند. فاصله تاثیر تفکر «می‌توانیم» تا «نمی‌توانیم» عرض اتوبان تهران- کرج است که در قسمت ابتدایی آن توان سنگین و تکنولوژی و به روز دیده می شود که بدون شک در حوزه صنایع نظامی و بخش‌های پیچیده هوا – فضا و الکترونیک بین ۵ کشور اول دنیا هستیم اما چند کیلومتر آن طرف‌تر در ابتدایی‌ترین صنایع دچار «ما نمی‌توانیم» شده‌ایم. باید به سنت‌های الهی ایمان و باور داشته باشیم و وعده خدا را صادقانه ببینیم چنانچه آنها که در جنگ احزاب کنار پیامبر (ص) بودند از دشمن نترسیده و با ایمان موجب پیروزی خود شدند. در حکمرانی و نظام آموزش و پرورش باید به نوگرایی، تحمل مخالف، افزایش ظرفیت‌ها، مردم باوری و خودباوری توجه کنیم تا در مسیر تعلیم و تربیت انسان‌هایی باشیم که قرار است تمدن‌سازی کنند لذا همگرایی و کار جمعی خوب است و آموزش و پرورش پیشانی عقلانیت، نوسازی و انقلابی‌گری است که متأسفانه در این بخش دچار آسیب هستیم.

او گفت:

ستون و اساس آموزش و پرورش ساختمان مدرسه نیست بلکه معلمان هستند که اگر منزلت، معیشت و مهارت آنها افزایش یابد می‌توانند مؤثر باشند. علیرغم وجود سند تحول، وزارت آموزش و پرورش تاکنون بی‌ثبات‌ترین وزیر را داشته و ۲۰ سال است مدیریت باثباتی در این وزارتخانه نداشته‌ایم پس چه انتظاری از این حوزه داریم وقتی حکمرانی و تعلیم و تربیت ایراد دارد؟ خواسته و ناخواسته با روند فعلی طی ۲ دهه گذشته به آموزش و پرورش ضربه زده‌ایم که باید آن را جبران کنیم.

وی تأکید کرد:

بسیج بهترین مدرسه و بستر سبک و روش زندگی است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان