تذکر زبانی مردم بهترین شیوه امر به معروف است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 8:51

تذکر زبانی مردم بهترین شیوه امر به معروف است

شماره: 21937
Aa Aa

او با بیان این که نهی از معروف و امر به منکر از ویژگی‌های منافقین است گفته وقتی همه افراد تذکر بدهند فرد نمی تواند منکر را ادامه دهد.

سیدمحمد سعیدی، خطیب نماز جمعه قم عنوان کرد؛
تذکر زبانی مردم بهترین شیوه امر به معروف است

سیدمحمد سعیدی،  خطیب نماز جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت:

نهی از معروف و امر به منکر از ویژگی‌های منافقین است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، او عنوان کرد:

منافقین سعی می‌کنند کفار، بیگانگان و ضد انقلاب را راضی کنند اما نسبت به خدا، پیامبر (ص) و خون شهدا هیچ ارزشی قائل نیستند. منافقین از دایره دین بیرون شده‌اند گفت:

او همچنین با بیان اینکه دانشجو هم نسبت به آینده و هم نسبت به حال نقش آفرین است افزود:

یکی از وظایف دانشگاه تربیت نیروهای برجسته، مفید و صالح برای بخش هایی از کشور است. از دانشگاه انتظار می‌رود که محل جوشش دو جریان حیاتی علم و تحقیق و جریان آرمان خواهی و آرمانگرایی و هدفگذاری سیاسی و اجتماعی باشد. کمتر محیطی را می توان یافت که این دو جریان هم‌زمان در حال جوشش باشند. در تاریخ کشور ما همواره جنبش‌ دانشجویی عدالت خواه، ضد اختناق و ضد استکبار بوده است و اگر کسی مدعی جنبش دانشجویی باشد اما این ویژگی‌ها را نداشته باشد در ادعایش صادق نیست. از ابتدای قیام در سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب جنبش دانشجویی همیشه دوشادوش روحانیت وجود داشته است. تشکل دانشجویی حزب به معنا متداول دنیا نیست. احزاب و سازمان‌های سیاسی برای رسیدن به قدرت به وجود آمدند اما تشکل‌های دانشجویی برای کسب قدرت به وجود نمی ‎آیند بلکه برای رسیدن به آرمان‌ها به وجود می‌آیند که هدفی فراتر و ارزشمندتر از رسیدن به قدرت سیاسی است.

وی با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران نیز گفت:

سپاه پاسداران توانست نقش تعیین کننده‌ای را دفع حمله اعیادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی درسی ماندگار و تلخی را به دشمنان اسلامی بدهد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود انقلاب اسلامی است در همه جهان، پس از صدر اسلام، پدیده‌ای بی سابقه است که توانست شعارهای انقلاب اسلامی مانند ایستادگی در برابر همه قدرت‌های زورگوی جهان، غلبه خون بر شمشیر، حرکت برای نجات مستضعفین را محقق کند.

سعیدی یادآور شد:

رهبر انقلاب همواره بیان کردند که بهترین شیوه امر به معروف ونهی از منکر تذکر زبانی از طرف مردم است اما همه تجربه نمی‌کنند و می‌گویند تاثیر ندارد اما وقتی همه افراد تذکر بدهند فرد نمی تواند با این همه تذکر منکر را ادامه دهد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان