تسهیلات مسکن‌ از تکالیف خاص بانک ها است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 17:19

تسهیلات مسکن‌ از تکالیف خاص بانک ها است

شماره: 23281
Aa Aa

مسکن از دغدغه‌های جدی خانواده‌هاست و همه نهضت ساخت مسکن را با قوت ادامه دهند تا همه افرادی که به دنبال تهیه مسکن هستند صاحب خانه شوند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران؛
تسهیلات مسکن‌ از تکالیف خاص بانک ها است

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم افتتاح همزمان ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور گفت:

آثار اقداماتی که در ۲ سال گذشته در این زمینه انجام شده در حال آشکار شدن است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که «مسکن از جمله نیازهای جدی مردم در سراسر کشور محسوب می‌شود و دولت مردمی نیز از همان آغاز فعالیت خود تأمین مسکن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است» افزود:

مسکن یکی از بخش‌های پیشران اقتصاد و تولید است.

وی با بیان این‌که «رونق ساخت مسکن در کشور می‌تواند به شکل مستقیم و غیرمستقیم بخش‌های مختلف اقتصاد و تولید را به حرکت درآورده و ایجاد اشتغال کند» اظهار داشت:

نکته مهم‌تر این است که مسکن با توجه به سهم بالای آن در سبد هزینه‌های خانوار یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌هاست لذا باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد. از همه می‌خواهم که با اتکال به خداوند نهضت ساخت مسکن را با قوت ادامه دهند تا همه افرادی که به دنبال تهیه مسکن هستند صاحب خانه شوند.

وی گفت:

بانک‌ها در زمینه رونق‌بخشی به ساخت مسکن نقش مهمی دارند و باید تسهیلات بخش مسکن‌سازی را جزو تکالیف خاص خود به حساب آورند.

  •  

۲ ماموریت رئيس‌جمهور به رئیس‌کل بانک مرکزی

 رئیس‌جمهور اسلامی ایران در جلسه هیئت دولت اعلام کرد:

بانک مرکزی مکلف است با توجه به دستور ابتدای سال مبنی بر ضرورت رفع ناترازی بانک‌ها گزارش اولیه اجرای این دستور را در اولین جلسه هیئت دولت ارائه کند.

رئیس کل بانک مرکزی به اتفاق وزیر اقتصاد همچنین باید ظرف مدت ۱۰ روز از بانک‌هایی که به وظایف خود در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن عمل نکرده‌اند، گزارشی تهیه و ارائه کنند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان