تولید واکسن ایرانی کرونا جهانیان را شگفت زده کرد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 4:11

تولید واکسن ایرانی کرونا جهانیان را شگفت زده کرد

شماره: 18606
Aa Aa

تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را که دشمنان در مقطع شیوع کرونا برای ایران و مردم ما ایجاد کردند در قبال هیچ کشور دیگری اعمال نکردند.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران؛
تولید واکسن ایرانی کرونا جهانیان را شگفت زده کرد

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران در آیین افتتاح خط تولید واکسن و محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد گروه دارویی برکت اظهار کرد:

استقلال و پیشرفت همه‌جانبه کشور بدون تولید علم و قدرت ممکن نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او گفت:

اگر امروز کشور ما توانسته دفع شر سلطه‌گران کند بواسطه تولید علم و قدرت جوانان و دانشمندان متدین و وظیفه‌شناس و دارای نبوغ ماست.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد:

یکی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آن است که تلاش می‌کند در راستای توانمندسازی همه‌جانبه حرکت کند. ما مشاهده می‌کنیم حتی در مواردی که ستاد به فعالیت اقتصادی رو آورده این فعالیت را با محوریت توانمندسازی و محرومیت‌زدایی انجام داده است. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در فعالیت‌ها و پیشبرد امور خود تلاش داشته تا اعتماد را در میان جوانان نخبه و دانشمندان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش و ارتقا دهد و این موضوع نکته بسیار حائز اهمیتی است.

محسنی اژه‌ای توجه به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی، آینده نگری و توجه به نیازهای ضروری جامعه و اولویت‌های کشور را از دیگر شاخص‌ها و ویژگی‌های کاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دانست و گفت:

یکی از آینده نگری‌های صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان امام که در حال حاضر نتایج ملموس آن را مشاهده می‌کنیم فعالیت‌ها و دستاوردهای ستاد در حوزه طب و داروسازی است. یکی از نتایج فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه داروسازی، ایجاد شهرک دارویی و شرکت‌های دارویی و گروه دارویی برکت است؛ گروهی که در زمان شیوع ویروس جهان‌شمول کرونا علیرغم تحریم‌های ظالمانه استکبار و آمریکا و محدودیت‌هایی که برای ما ایجاد کردند به موقع وارد عمل شد و توانست در حوزه ساخت واکسن توفیقات مهمی را کسب کند. تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را که دشمنان در مقطع شیوع کرونا برای کشور و مردم ما ایجاد کردند در قبال هیچ کشور دیگری اعمال نکردند اما با این وجود جوانان و دانشمندان ما در داروسازی برکت به موقع وارد عمل شدند و مبادرت به ساخت واکسن برای کاهش و جلوگیری از ابتلای مردم ما به ویروس کرونا کردند. ارزشمندی مضاعف تولید و ساخت واکسن برکت برای مقابله با کرونا آن بود که با تحقق این مهم رتبه و تراز علمی کشور و نظام در مقیاس جهانی افزایش و ارتقاء پیدا کرد. تولید واکسن ایرانی کرونا و نجات جان انسان‌ها از طریق تولید این دارو بسیاری از جهانیان را نیز به شگفتی واداشت.

او افزود:

گزاره‌ای که در ساخت واکسن کرونا بسیار مهم و ارزشمند بود و ماندگار شد آن بود که به دنیا فهماند کشور ما و جوانان و دانشمندان ما از چنان اعتمادبه‌نفس و توانمندی‌ای برخوردارند که میتوانند در اوج فشارها و به تعبیر دشمنان تحریم‌های فلج‌کننده در حوزه مقابله با ویروس کرونا کاری را انجام دهند که بسیاری از کشورها بدون این فشار و تحریم‌ها از انجام آن عاجز بودند.

او گفت:

ما امروز در همه بخش‌های کشور در سطوح مختلف به نیروهای کارآمد نیاز داریم. امروز یک فرد متعهد ، مسئولیت‌شناس ، کاردان ، توانمند و کارآمد می‌تواند تحول واقعی و نه شعاری ایجاد کند و ما امروز به چنین نیروهایی نیازمندیم. دولت نیز نباید مسئول و متکفل امور باشد بلکه باید در نقش هدایتگر و ناظر و حامی ظاهر شود. اگر مردم و بخش خصوصی با هدایت و نظارت حکومت، متولی و متکفل امور شوند کارها به صورت کم هزینه تر و پایدارتر پیش می‌رود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان