در آتش سوزی بیمارستان قائم رشت هشت نفر کشته شدند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 13 تير 1403 - 1:05

در آتش سوزی بیمارستان قائم رشت هشت نفر کشته شدند

شماره: 25708
Aa Aa

اعلام شده پزشکی قانونی در حال بررسی اجساد و بررسی علت تامه فوت است. این موضوع جرم‌انگاری نیز شده است و قتل غیر عمد تلقی می‌شود.

علت وقوع حادثه با دستور قضایی در حال بررسی است؛
در آتش سوزی بیمارستان قائم رشت هشت نفر کشته شدند

بیمارستان قائم (عج) رشت دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش اسپادانا خبر، با تلاش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت این آتش‌سوزی کامل مهار شد و ۱۴۲ بیمار بستری در این بیمارستان به طور کامل به سایر مراکز درمانی منتقل شدند و هم اکنون ۹۷ نفر در این مراکز بستری هستند.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:

بر اساس بررسی های اولیه حریق بیمارستان قائم (عج) رشت از اتاق یو. پی. اس و تاسیسات برق اضطراری در طبقات زیرین بیمارستان شروع شد و موضوع به صورت دقیق توسط کارشناسان در دست بررسی است. هم‌اکنون ۹۷ نفر از بیماران بیمارستان قائم (عج) در مراکز درمانی گیلان بستری هستند که اسامی بیماران به خانواده‌ها اعلام شده‌است.

وی با بیان اینکه همه اقدمات درمانی برای این بیماران در حال انجام است افزود:

پنج نوزاد در بیمارستان قائم (عج) رشت بستری بودند که به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت انتقال داده شدند و حال عمومی آنان خوب است. متأسفانه در آتش‌سوزی این بیمارستان هشت نفر جان باختند که علت فوت آنها در دست بررسی است.

صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در رابطه با حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت گفت:

به محض وقوع حادثه دادستان مرکز استان به همراه یکی از معاونین در محل حضور پیدا کردند و از نزدیک موضوعات حقوقی و قضایی حادثه را دنبال کردند. تاکنون ۸ نفر از بیماران که در ICU بیمارستان بستری بودند فوت کرده‌اند و ۱۲۰ نفر نیز به بیمارستان‌های دیگر منتقل شدند. پزشکی قانونی نیز در حال بررسی اجساد و بررسی علت تامه فوت است. این موضوع جرم‌انگاری نیز شده است و قتل غیر عمد تلقی می‌شود. علت وقوع حادثه با دستور قضایی توسط مسئولان امر از جمله آتش‌نشانی در حال بررسی است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان