در دکترین نظامی جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای جایی ندارد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 15:20

در دکترین نظامی جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای جایی ندارد

شماره: 18637
Aa Aa

بحث بر سر نگاه سیاسی افراد نیست اما اگر احساس می‌کنید فردی روحیه جهادی ندارد حتما به جای او از کسانی که این روحیه را دارند استفاده کنید.

با فعال کردن بازارچه مرزی، کولبری را سامان می‌بخشیم؛
در دکترین نظامی جمهوری اسلامی سلاح هسته‌ای جایی ندارد

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در سفر استانی به کردستان و در جمع مردم شهرستان سقز اظهار کرد:

سقز، تاریخ، مدنیت، تمدن و فرهنگی دارد که در قله های تاریخ این سرزمین قرار دارد و گواه آن دفاع جانانه مردم این منطقه از کشور و انقلاب و ارزش هاست.

به گزارش اسپادانا خبر، او عنوان کرد:

همواره باید از دلاورانی که در این منطقه در برابر دشمنان ایستادگی کردند و از خاک ایران جانانه دفاع کردند تقدیر کرد و حرمت و جایگاه آن‌ها نه تنها برای کردستان بلکه برای ایران همیشه صیانت شود. سقز در دفاع مقدس در خط مقدم جبهه بود و بزرگترین گواه ادعای ما در این امر تقدیم ۲۰۰۰ شهید این منطقه و جانبازان و ایثارگران است.

رئیسی بیان کرد:

روشنفکران جامعه ما کسانی نیستند که مردم را به فرهنگ غربی فرا خوانند بلکه کسانی هستند که نیاز جامعه را به خوبی شناخته و برای رفع نیاز مردم خود را آماده نقش‌آفرینی و خطر کنند لذا شهیدان ما بهترین روشنفکران جامعه بودند که نیاز جامعه را به خوبی درک و برای رفع آن به خوبی خطر و نقش آفرینی کردند. پیشنهاد من به هنرمندان و تصویرسازان و صاحبان قلم این است که این رشادتها و دلاوری ها را با ساختن فیلم ها و مستندات به تصویر بکشند و برای آیندگان به یادگار بگذارند.

او گفت:

مرز تهدید نیست؛ مرزها فرصت‌ها هستند. ما در کنار مرزی قرار گرفته‌ایم که بهره‌برداری از این نقطه مرزی فرصت جدی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از کارهایی که باید با سرعت در شهرستان سقز ایجاد شود فعال شدن بازارچه مرزی است افزود:

بازارچه مرزی که فعال شود داد و ستدها رسمی صورت می‌گیرد.

رئیسی مسئله کولبری را یکی از نگرانی‌ها اصلی دولت دانست:

عزیزی که کالاهای مرزی را به آن طرف مرز منتقل می‌کند وقتی از بازارچه رسمی این کار را انجام دهد دیگر جان خود را به خطر نخواهد انداخت چراکه این فرد به دنبال رفع نیاز خود است لذا ما باید راه‌های قانونی را باز کنیم تا مردم از این طریق داد و ستدهای خود را انجام دهند و به سود خود برسند. افتتاح بازارچه مرزی زمینه ساز فعالیت داد و ستدی برای جوانانی است که می‌خواهند در فعالیت‌های تجاری و صادراتی نقش داشته باشند. ما با فعال کردن بازارچه مرزی و بخش تولید و ایجاد اشتغال این نگرانی که در منطقه است و گاهی خبرهای آن به بیرون می‌رسد مانند مسئله کولبری را سامان می‌بخشیم.

وی اقتصاد روستا را یکی از مشکلات مردم این شهرستان دانست:

روستاییان ما امروز از روستاها مهاجرت کرده و در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند دلیل این امر هم نبود صرفه اقتصادی بخش کشاورزی است و در این راستا دولت و مسئولان در تمام حوزه‌ها باید کاری کنند که کشاورزی برای فرد کشاورز صرف داشته باشد. راهکار رفع این مشکل این است که اگر تسهیلاتی در این بخش وجود دارد به کشاورزی که در روستا تولید ‌می‌کند اختصاص یابد و خریدار خوب و بازار مناسب برای فروش محصول وجود داشته باشد و هم مورد حمایت قرار گیرد و هم خرید محصول تضمین شده باشد. در استانی که استان کشاورزی است یکی از راهکارهای اصلی فعال شدن اقتصاد روستاست که در این راستا دولت مصمم است تا اقتصاد روستا را فعال کند.

رئیس جمهور ظرفیت‌های گردشگری را یکی دیگر از فرصت‌های استان کردستان و شهرستان سقز دانست:

خداوند متعال به استان کردستان و شهرستان‌ها و روستاهای این استان زمینه‌های پرجاذبه گردشگری را عطا کرده است لذا هنر دولت این است که با فعال کردن اقتصاد گردشگری زمینه اشتغال گروهی از مردم استان را فراهم کند. فعال کردن اقتصاد گردشگری از برنامه‌های جدی دولت در استان کردستان و بالاخص شهرستان سقز خواهد بود.

وی ادامه داد:

بیکاری دختران و پسران کردستانی محصل و فارغ‌التحصیل در دانشگاه ها با مدارک علمی عالی برای خانواده ها بسیار رنج آور است. باید زمینه استفاده از تحصیلات و جوانی این جوانان فراهم شود. رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از مسایل محوری و وظیفه جدی دولت با همکاری مردم در قالب فعال کردن بخش خصوصی و تعاونی است.

وی افزود:

تجربه ثابت کرده است که اگر دولت بخواهد به تنهایی اقتصاد را فعال کند موفق نیست بلکه نقش دولت باید به بخش های خصوصی و تعاونی منتقل شود و دولت با حمایت، نظارت و هدایت اقتصاد را توسعه دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ادامه روند قبلی دولت برای توسعه اقتصاد نارضایتی نخبگان و فرهیختگان را به دنبال دارد افزود:

بر همین اساس فعال کردن بخش خصوصی و تعاونی ها در دولت سیزدهم بنای کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در موفقیت دولت بیان کرد:

ما در دولت مردمی مصمم هستیم به مردم نقش دهیم. ما نقش تعیین کننده مردم را در همه امور فرهنگی و اجتماعی تعیین کننده و مهم می‌دانیم.

  •  

او در سالن 22 گولان سنندج نیز گفت:

 مرز یک فرصت است و نه تهدید که باید در جهت رشد و جهش اقتصادی از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دولت مبارزه شبانه‌روزی با فساد از هر نوع آن است اظهار داشت:

حذف فساد، رانت و روابط اقتصادی ناسالم می‌تواند بسترساز رشد و پیشرفت اقتصادی باشد. بهترین تضمین برای تصمیمات دولت خود مردم هستند. توقع مردم برای حذف افراد فاسد و رانت خوار و روابط ناسالم توقع به جایی است و این امر در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه تاکنون بیشترین تحریم‌ها را در حوزه هسته‌ای داشته ایم اما بیشترین پیشرفت هم در همین حوزه بوده است گفت:

در دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته‌ای جایی ندارد. اخم و لبخند بیگانگان در اراده ملت تأثیری ندارد و ما به دستان توانمند نخبگان و جوانان کشور امید داریم.

  •  

ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان کردستان نیز اظهار کرد:

توسعه و پیشرفت با ادعا و سخن حاصل نمی‌شود و باید با اخلاص کار کرد و پرونده و کارنامه ارائه داد. رسالت ما تحول و به سرانجام رساندن است و انتظار مردم از همه ما و مدیران این است که تحولی در زندگی آن‌ها اتفاق بیفتد، اگر در زندگی آنان اتفاقی افتاد احساس می‌کنند ما رسالت خود را انجام دادهایم. آنچه که امروزه مردم از ما انتظار دارند، تحول در زندگی، شغل و سبک زندگی آن‌ها است و امید مردم بعد از توکل به خدا، بە همه ما است. این حق مردم است کە از تورم‌های اقتصادی نگران و ناراحت باشند لذا ما باید همه تلاش خود را برای کاهش تورم بە کار گیریم و هر اقدامی را که سبب کاهش و جلوگیری از تورم می‌شود باید انجام دهیم. تا بە امروز مردم ما همە پای کار و پای نظام بودەاند و سربلند از امتحان بیرون آمدەاند و حال نوبت ما است.

وی ادامە داد:

دانشجو و طلبە سیاسی کسی است کە نیاز جامعە را بداند و در جامعە ایفای نقش کند و اهل ریسک کردن و خطرپذیری در میدان عمل باشد، وگرنه با حرف‌های پرحرارت و پر آب و تاب و شعار تحول حاصل نمی‌شود. در راس نظام تنها مقام رهبری هستند کە راهبرد تعیین می‌کنند و الباقی کارگران و مجریان کشور هستیم و باید گرهی از مشکلات مردم بازکنیم.

رئیسی بیان کرد:

این میدان، میدان عمل و اجراست و میدان دولت ما میدان حرف و ادعا نیست.

رییس جمهور ایران بیان کرد:

رشد اقتصادی کشور در گرو افزایش سرمایه گذاری است و همه مدیران و سازمان‌ها باید در این راستا پیگیر بوده و احساس مسئولیت کنند.

سید ابراهیم رئیسی گفت:

مردم خواهان تحول هستند و تحول در گرو اقدام و عمل است.

وی با تاکید بر ضرورت خوددداری از هر گونه اقدام تورم‌زا در شرایط کنونی گفت:

همه ما در هر کجا در مجلس یا دولت باید مانع از هر مساله‌ای شویم که باعث ایجاد تورم می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه باید نگاه تحولی داشته باشیم افزود:

بحث بر سر نگاه سیاسی افراد نیست اما اگر احساس می‌کنید فردی روحیه جهادی ندارد حتما به جای او از کسانی که این روحیه را دارند استفاده کنید. نمی‌خواهم زحمات را نادیده بگیرم اما نسبت به آنچه باید می‌شد، فاصله زیادی داریم.

رئیسی از مدیران خواست که مدیریت خود را بر مبنای مردم‌دوستی واقعی اعمال کنند:

نگاه دین ما به مدیریت با نگاه غالب در دنیا متفاوت است. در فرهنگ دینی ما مدیر خود را به خدایی پاسخگو می‌داند که هر لحظه ناظر اوست و اساسا عالم را محضر خدا می‌داند. ساز و کار این مدیریت متفاوت است و اساس آن عشق ورزیدن به خداست.

او گفت:

نگاه‌ها برای حل مشکلات باید به داخل باشد، دست بیگانگان تاکنون گره‌ای برای ما باز نکرده و بعد از این هم باز نخواهد کرد. آنها دلشان برای ملت ایران نسوخته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان