در شیوه اجرای حجاب اختلاف نظر وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 16:07

در شیوه اجرای حجاب اختلاف نظر وجود دارد

شماره: 20548
Aa Aa

اسماعیلی، وزیر ارشاد اسلامی گفته با عدد نشان دهم جامعه ایرانی یک جامعه عمیقا عفیف است اما دچار فراز و نشیب‌هایی در نحوه‌ رعایت حجاب هستیم.

حجاب امری قانونی و شرعی است و باید اجرا شود؛
در شیوه اجرای حجاب اختلاف نظر وجود دارد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌ی «صف اول» شبکه خبر با اشاره به روند تصویبِ مصوبه‌ی عفاف و حجاب گفت:

«مردم ایران مردم عفیفی هستند. در غرب در کنه ذات فرهنگی آن برهنگی وجود دارد برای مثال ساختار مجسمه‌ها در شهرهای اروپایی این مساله را نشان می‌دهند اما با جستجو در فرهنگ و میراث تاریخی ما حتی قبل از اسلام به راحتی می توان فهمید هویت جامعه ایران با موضوع عفاف نسبت دارد.»

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

« یکی از دلایل اصلی وقوع انقلاب اسلامی اعتراض جامعه ایمانی به نظام فرهنگی رژیم سابق بود. امروز عفاف و حجاب یک امر قانونی در کنار امر شرعی شده است و باید آن را در کشور اجرا کنیم.»

اسماعیلی اظهار کرد:

«اگر دستگاه‌های فرهنگی مثل خود وزارت فرهنگ ارشاد و صداوسیما پیشتاز این عرصه نباشند حتما دچار مشکل خواهیم شد. اگر ما عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم اصلا نیازی به پلیس نیست. وقتی که نظام برنامه‌ریزی فرهنگی ما در سطوح مختلف شامل مدرسه، دانشگاه، سینما و تلویزیون معیارهای زندگی عفیف ایرانی ـ اسلامی را آنطور که باید به نمایش نمی‌گذارد طبیعی است که با نسلی مواجه شویم که بخشی از آن از نظام فاصله گرفته باشند. اگر بخواهیم اصلاحی اتفاق بیافتد بخش‌های فرهنگی باید به وظایف خود عمل کنند.»

او درباره آمار چاپ کتاب گفت:

«در مورد کتاب آمار ما رشد را نشان می دهد و بیش از ۱۱۰ هزار عنوان کتاب از آبان سال گذشته تا اوایل آذر امسال چاپ شده است. من در حوزه کتاب به این وضعیت راضی نیستم ولی دوستان من کارهای خوبی را درحال سازمان دادن هستند. نهاد کتابخانه‌های ما انصافا کار مهمی انجام می دهد.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان