دهک‌های ۴ و ۵ هم مشمول یارانه تشویقی شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 15:06

دهک‌های ۴ و ۵ هم مشمول یارانه تشویقی شدند

شماره: 23237
Aa Aa

اگر پنج دهک‌ اول ۵۰ درصد از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را به خرید ۱۱ قلم کالا اختصاص دهند ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد به آنها تعلق می‌گیرد.

صولت مرتضوی، وزیر کار روز جمهوری اسلامی ایران؛
دهک‌های ۴ و ۵ هم مشمول یارانه تشویقی شدند

 سید صولت مرتضوی، وزیر کار روز جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست هیئت دولت اعلام کرد که یارانه تشویقی که پیش از این در قالب کالابرگ الکترونیکی به سه دهک اول تا سوم پرداخت می‌شد از پنجشنبه دوم شهریور به ۵ دهک ارتقا یافته و دو دهک چهارم و پنجم هم مشمول طرح یارانه تشویقی می‌شوند.

به گزارش اسپادانا خبر، آن طور که گفته اگر دهک‌های چهارم و پنجم هم مثل سه دهک اول تا سوم ۵۰ درصد از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح کالابرگ الکترونیکی اختصاص دهند مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد به آنها تعلق می‌گیرد و از یارانه تشویقی برخوردار می‌شوند.

به گفته مرتضوی در حال حاضر هر کسی که جزو ۵ دهک اول قرار داشته یا در آینده و بر اساس بررسی مجدد آزمون وسع یا اعتراض سرپرست خانوار جزو ۱۰ دهک باشد مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان می‌شود به عبارتی با احتساب یارانه تشویقی مبلغ یارانه هر فرد به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.  

در این طرح امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب، ‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر با استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از واریز نقدی برای خانوارها فراهم شده است.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان