رئیس‌جمهور سند موسیقی را ابلاغ کرد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 17:42

رئیس‌جمهور سند موسیقی را ابلاغ کرد

شماره: 24812
Aa Aa

او گفته ابلاغ سند موسیقی اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه هنر است. ۴۵ سال بود که این حوزه قانون بالادستی نداشت. این سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و بسیار مترقی است.

حکم «شروین حاجی‌پور» بازتاب خوبی ندارد؛
رئیس‌جمهور سند موسیقی را ابلاغ کرد

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت از ابلاغ  سند موسیقی توسط رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او گفت:

در اولین روز سال نو نمایشگاه بین‌المللی قرآن آغاز بکار خواهد کرد و همه تمهیدات فراهم شده که این نمایشگاه به بهترین نحو و با حضور همه اقشار مردمی برگزار شود.

وی همچنین اظهار داشت:

سند موسیقی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد، این اتفاق بسیار مبارکی برای حوزه هنر است. ۴۵ سال بود که این حوزه قانون بالادستی نداشت، سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و سند بسیار مترقی است و الان منتشر کرده‌ایم و در معرض استفاده همگان قرار دارد.

او گفت:

بنیاد پونمایی نیز رسما دیروز ابلاغ شد و این بنیاد زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد یافت. همچنین شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی نیز اتفاق مبارک در موضوع صنایع خلاق است که با همکاری جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری این کار بزرگ جلو خواهد رفت.

وزیر ارشاد در مورد لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نیز گفت:

در اصفهان دوستان درخواست اجرا داشتند. مجوز داده شده بود اما در اجرا دچار ناهماهنگی شده بود. از دیشب اجرای آقای قربانی آغاز شده است. همکاران من در اصفهان برای هماهنگی لازم و اینکه عذرخواهی از مردم حضور دارند.

او در واکنش به حکم شروین حاجی‌پور نیز گفت:

خواندن کتاب از یک طرف خوب است که ما بتوانیم افراد را ملزم به خواندن کتاب کنیم ولی در یک موضوع خاصی مثل چنین چیزی شاید تاثیرات و بازتاب‌های خوبی نداشته باشد. این کار به نظرم قابل حل است و من با مسئولان محترم قضایی هم صحبت کردم که ان‌شاءالله ما این موضوع را بتوانیم مشکلش را به زودی حل کنیم و امکان استفاده فضای هنری کشور از این دوستان بیشتر فراهم شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان