زبان های آلمانی و چینی به مدارس ایران اضافه می شوند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 21:44

زبان های آلمانی و چینی به مدارس ایران اضافه می شوند

شماره: 20779
Aa Aa

 تا ابتدای سال تحصیلی جدید مدارس جدید جایگزین ۸۰۰۰ مدرسه کانکسی می شوند| نظام ارزشیابی ما مرحله‌ مچ گیری شده است.

نوری، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران؛
زبان های آلمانی و چینی به مدارس ایران اضافه می شوند

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در برنامه صف اول شبکه خبر سیما گفت:

طرح رتبه بندی مختص گروه معلمین است و شامل گروه‌هایی چون خدمتگزاران مدارس هم نمی‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اصلی‌ترین کانال‌های ورودی نیرو به آموزش و پرورش هستند. در سنوات گذشته ناترازی‌هایی به علت برخی سیاست‌ها به وجود آمد اما اکنون تغییراتی ایجاد شده است و در طول این مدت بنا را بر احیای واقعی دانشگاه فرهنگیان گذاشتیم. بالغ بر ۴۰۰ هزار متر مربع از فضاهایی که از دست رفته بود را بازگرداندیم و اقدامات خوبی در حال انجام است. اگر فضاهایی باز شود می‌توانیم معلمان بیشتری را جذب کنیم. ناترازی نیروی انسانی ناشی از موج بازنشستگی همکاران، افزایش دانش آموزان و برخی مهاجرت‌ها است. ما ۳۰۰ مدرسه تک دانش آموزه داریم و نمی‌توانیم حتی یک دانش آموز را پوشش ندهیم. ما ۵۰۰۰ مدرسه زیر پنج دانش آموز داریم که از افتخارات جمهوری اسلامی است. بااین حال به علت افزایش مهاجرت‌ها کلاس‌های درس  ۳۵ و حتی ۴۰ نفره هم در مناطق پرتراکم جمعیتی داریم که سعی کردیم کلاس‌های ۴۰ نفره را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی افزود:

ما ۸۰۰۰ مدرسه کانکسی در سطح کشور داشتیم و هدف گذاری کرده‌ایم که تا ابتدای سال تحصیلی جدید مدارس جدید جایگزین شود. ۱۱۵ میلیون دلار برای بافت‌های فرسوده درنظر گرفته شد که بخشی از آن در بانک مرکزی است. بیش از ۳۴ هزار فضای فرسوده تخریبی داریم و در جلسه‌ای که با رئیس‌جمهور داشتیم دستوری در کمیته اقتصادی دولت دادند که اگر تصویب شود تا  ۷۰۰ میلیون دلار از محل تهاتر نفت به بازسازی مدارس فرسوده اختصاص یابد و بخشی از نارسایی را بکاهد.

نوری گفت:

ارزشیابی ما به جای اینکه مرحله‌ای از یادگیری باشد گویی مرحله‌ مچ گیری شده است. تعدادی از کتاب‌ها نیز تغییر کردند اما تغییرات اصلی مربوط به سال ۱۴۰۳ و بعد از آن است.

وی گفت:

پامروزه دانش آموزان به دلیل کار کردن با وسایل نوین انگلیسی را می‌دانند در مدارس چند زبان از زبان آلمانی تا زبان چینی را به عنوان اختیاری از سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۳ اضافه می‌کنیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان