سميه گيوى؛ روى عقيده مان ايستاده ايم! | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 9:38

سميه گيوى؛ روى عقيده مان ايستاده ايم!

شماره: 23215
Aa Aa

دعواى شوراى اسلامى شهر خارگ بر سر تغيير شهردار و حمايت از آن ادامه داشته و وساطت عبدالكريم جميرى، نماينده مجلس هم نتوانست كارى از پيش ببرد!

جميرى هم نتوانست صلح را برقراركند؛
سميه گيوى؛ روى عقيده مان ايستاده ايم!

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوى

 

دعواى شوراى اسلامى شهر خارگ بر سر تغيير شهردار و حمايت از آن هنوز ادامه داشته و در اين ميان حتى پادر ميانى و وساطت نماينده مجلس شوراى اسلامى هم نتوانست كارى از پيش ببرد!

حدود يكسال است كه اهالى شوراى اسلامى شهر (جزيره) خارگ به صورت دونيم شده اند (نصف بعلاوه يك) و با تركيب سه بر دو در برابر هم ايستاده اند!

گروه اكثريت ( لطف الله عليپور، يوسف وطندوست و هدى مورى ) از يك سو و گروه اقليت ( سميه گيوى و بهروز خواجه ) از طرف ديگر بر سر برکناری شهردار ( شعيب بحرينى ) در برابر هم صف آرايى نموده و پشت خاكريز شورا در انتظار جنگ تمام عيار يا آتش بس مانده اند.

گروه اقليت مخالف اين برکناری بوده و در جلسات مكررى كه شورا ترتيب داده حضور نيافته و مى گويند تا دستور جلسه برکناری شهردار است ما ( سميه گيوى و بهروز خواجه ) در جلسات حضور نخواهيم يافت چرا كه بر عقيده مان مبنى بر سلامت، دست پاكى و در نهايت عملكرد شهردار تأكيد داشته و روى اين عقيده و نظرمان حتى اگر منجر به اخراج مان از شورا گردد خواهيم ايستاد ! از سوى ديگر گروه سه نفره اكثريت مى گويند ما با شهردار مشكلى نداريم و فقط روى اين نكته پافشارى مى نمائيم كه طبق قانون مصوب شوراها خانواده شهردار ميبايستى در جزيره خارگ اسكان داشته باشند! اما سواى اين همه شعيب بحرينى شهردار منتخب هر پنج عضو شورا ميگويد:

قبل از قبول مسئوليت هدايت شهردارى خارگ در اين رابطه ( اسكان خانواده ام ) با هر پنج عضو شورا صحبت كرده و به ايشان اعلام نمودم كه خانواده ام به هيچ وجه در خارگ اسكان نخواهند يافت آنهم به دليل تحصيلات فرزندانم در پايتخت و اين مورد مورد توافق هر پنج عضو نيز قرار گرفت تا من به خارگ مراجعت نمودم وگرنه رياست شهردارى خارگ را به هيچ عنوان نمى پذيرفتم!

 

254

سميه گيوى

 

از طرفى برخى از فعالين اجتماعى خارگ كه از شهردارشان حمايت قاطع مى نمايند نيز ميگويند قضيه برکناری شهردار از سوى سه عضو در خواست كننده تنها به خاطر برخى از عزل و نصب هاى درون شهردارى از جمله تغيير مدير مالى شهردارى ميباشد كه سه عضو شورا پيشتر در برخى از مصاحبه هاى خود نيز بدان اشاره نموده اند! اما مخالفان عملكرد شهردار هم مى گويند:

چرا شهردار در يك مناظره با حضور هر پنج عضو شورا شركت نمى كند تا همه موارد شفاف بازگو شوند!؟ آنطرف تر نيز شعيب بحرينى شهردار بومى و مورد احترام اهالى خارگ نيز ميگويد:

حاضرم در هر جلسه گفتمان و پرسش و پاسخى حضور يابم در صورتى كه هر پنج عضو شورا باهم حضور داشته باشند! اينها همه به كنار اما در سفر اخير عبدالكريم جميرى نماينده مردم بوشهر، گناوه ، ديلم و خارگ در مجلس شوراى اسلامى به اين جزيره برخى از اهالى و اعضای شورا با غنيمت شمردن فرصت به دنبال حل و فصل مشكل شورا با شهردار بوده و از جميرى درخواست نمودند تا با حضور در جلسه اى و با حضور هر پنج عضو شورا اين دو طرف را آشتى دهد كه در مراسم آشتى كنان يكى از اعضاى شورا با سوق دادن جو جلسه به سمت و سوى تشنج باعث آن شد كه نه تنها آشتى صورت نگيرد بلكه نماينده مجلس نيز فرار را بر ماندن ترجيح داد تا همچنان جنگ روانى سه عضو شورا با شهردار لاينحل باقى بماند! براستى حق باكيست!؟ سه عضو شورا يا دو عضو شورا بعلاوه شهردار . . . با ما بمانيد!

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان