سن تجرد زنان در ایران وحشتناک شده است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 16:19

سن تجرد زنان در ایران وحشتناک شده است

شماره: 20760
Aa Aa

مهمترین معروف ایجاد حکومت اسلامی و اوجب واجبات حفظ نظام است| سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب یک و نیم متر مربع اما امروز ۵٫۲ متر مربع است.

تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند؛
سن تجرد زنان در ایران وحشتناک شده است

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در گردهمایی مشاوران امور زنان استان‌های وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت:

مهمترین «معروف» ایجاد حکومت اسلامی و اوجب واجبات حفظ نظام است. 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ابسنا، او گفت:

 سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب به ازای هر دانش آموز یک و نیم متر مربع بود. ۴۳ سال از انقلاب گذشته و در ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم با این حال سرانه امروز به ۵٫۲ متر مربع رسیده است. نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کاهش یافته است.  اکنون ۵۴ درصد معلمان ما از بانوان هستند.

وی گفت:

سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند. سیاست‌هایی نیز برای جلوگیری از آن مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت اما در آموزش و پرورش کار روی بعد فرهنگی باید انجام شود که بسیار مهم است. 

نوری بر ضرورت استفاده از  ظرفیت‌های مردمی در تعلیم و تربیت تاکید کرد و اظهار داشت:

باید بتوانید با مردمی سازی کارتان را پیش ببرید. لازم است تا جایی که می‌توانید بچه‌ها را از کلاس درس بیرون بیاورید و در جایی که مناسب با حال و هوای درس است آموزش دهید که خیلی هم کار سختی است. فضای کالبدی آموزش بسیار مهم است و ما مدارس زیادی که متناسب با معماری ایرانی اسلامی خودمان ساخته شده باشند، نداریم. 

وی با اشاره به افزایش فشارهای دشمن و نظام سلطه و هدف گرفتن گروه‌هایی چون زنان عنوان کرد:

ما باید عرصه را با فعالیت‌هایی که ریشه در فرهنگ تمدنی ما دارد تغییر دهیم. امیدواریم در راه شهیدان باشیم. 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان