فرهنگ و هنر را در اختیار ارزش‌های دینی قرار می دهیم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 18:21

فرهنگ و هنر را در اختیار ارزش‌های دینی قرار می دهیم

شماره: 20881
Aa Aa

باید حاکمیت در اختیار دین قرار گیرد تاجامعه هم در دنیا و هم در آخرت به سعادت برسد| کار ما در بهمن ماه که از آن رونمایی می‌شود خواب را از دشمن می‌گیرد.

ما با تروریسم رسانه‌ای روبرو هستیم؛
فرهنگ و هنر را در اختیار ارزش‌های دینی قرار می دهیم

«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در جمع طلاب و روحانیون یزد گفت:

فاطمی القدوس و حسینی البقا بودن ویژگی ممتاز انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد:

امروز کشور ما در سایه الطاف فاطمی قرار دارد و فرزند برومند ایشان پرچمدار این نهضت اسلامی است و انقلاب اسلامی به برکت فرزندان صدیقه طاهره(س) مسیر نورانی را طی می‌کند.

وی گفت:

در دهه نود وضعیت کشور در حوزه فرهنگ و هنر به مراتب اسف‌بارتر از حوزه اقتصاد است. متأسفانه حوزه حکمرانی حاکمیت دینی در دوره قبل به شدت تضعیف شده بود. اعتبار در حوزه مدیریت کتاب به شدت کاهش داشت در حالی که برای جریان‌سازی فکری و تولید آثار ارزشمند باید بتوان افراد ارزشمند و انقلابی را حمایت کرد. باید حاکمیت در اختیار دین قرار گیرد و تلاش کنیم جامعه هم در دنیا و هم در آخرت به سعادت برسد و سعادت آخرت جز با انجام کارهای فرهنگی، تقویت نهادهای دینی، تبلیغات دینی و در اختیار قرار دادن هنر و ابزارهای هنری حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به سرود سلام فرمانده گفت:

در این اثر نوجوانان با عشق و علاقه، ارادت خود را به امام عصر(عج)، انقلاب و سردار سلیمانی با شعر و سرود به نمایش گذاشتند که این قدرت هنر است.

اسماعیلی با بیان اینکه می‌خواهیم قدرت فرهنگ و هنر را در اختیار ارزش‌های دینی قرار دهیم افزود:

سعی داریم که در تولیدات فرهنگی هنری جریان غالب در کشور باشیم. حوزه مساجد به عنوان پایگاه اصلی انقلاب کار اصلی ماست. اگر انقلاب اسلامی از مساجد شروع شده و جنگ تحمیلی با محوریت مساجد اداره و پشتیبانی شده است بقا و اعتلای انقلاب نیز با پیوند انقلاب با حکومت جهانی حضرت بقیه‌الله الاعظم از همین مسیر باید بگذرد.

وی با بیان اینکه ما با تروریسم رسانه‌ای روبرو هستیم گفت:

باید در حوزه فرهنگ کار عملی انجام گیرد و کار امسال ما در بهمن ماه که از آن رونمایی می‌شود خواب را از دشمن می‌گیرد و اگر توفیق خدمتگزاری باشد قطعا در چهار سال آینده شاخص‌ها، آمارها و رفتار عمومی در جامعه با حکمرانی صحیح دینی و مشی انقلابی تغییر خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان