مردم زاهدان به رگبار بسته شدند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 9:18

مردم زاهدان به رگبار بسته شدند

شماره: 19668
Aa Aa

 فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان و سه نفر از نیروهای سپاه و بسیج به شهادت رسیدند| بیش از پنج نفر از عوامل انتظامی مجروح شدند| ۲ عضو گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم توسط نیروهای نظامی ایران کشته شدند.

۱۹ نفر در زاهدان کشته شدند؛
مردم زاهدان به رگبار بسته شدند

به دنبال حادثه تروریستی در زاهدان افراد مرتبط با این تروریستها در برخی خیابانهای زاهدان به اموال عمومی مردم هم رحم نکرده اند.

به گزارش اسپادانا خبر، ایرنا، خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر نوشته است:

این عوامل تروریستی و اغتشاشگر که با طراحی از قبل و برای نا امن کردن زاهدان به میدان امده بودند بیش از پنج نفر از عوامل انتظامی در کلانتری ۱۶ زاهدان را مجروح کرده و مردم عادی را نیز به رگبار بستند.

مشاهدات میدانی حاکی است تا کنون بیش از ۱۵ نفر زخمی شده اند و شاهدان عینی هم گفتند ۱۹ نفر کشته شده اند.

اغتشاشگران تا کنون به چهار بانک خسارت جدی زده و به بخشهایی از اموال عمومی شامل ایستگاههای اتوبوس و سطلهای زباله را به آتش کشیده اند.

در گزارش ایرنا آمده شهر در حال حاضر آرام است و کنترل شهر در دست عوامل انتظامی است.

یک منبع آگاه تایید کرد که تا کنون ۱۵ نفر از عوامل انتظامی زاهدان زخمی شده اند.

تسنیم نیز نوشته است: 

جمعی‌ از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان ‌تجمع و اقدام به تیراندازی ‌کردند‌ که در ‌این حادثه سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به شهادت رسید.

 

254

او با ضربه یک گلوله از ناحیه سینه مجروح شد ‌و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما ‌دقایقی بعد در پی شدت جراحت در بیمارستان به شهادت ‌رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد در جریان این حادثه تروریستی 19 نفر کشته و 20 تن زخمی شدند.

سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در محکومیت حوادث زاهدان در بیانیه ای تاکید کرد که پاسخ قاطع به مزدوران ‌خواهیم داد.

در بیانیه سپاه سلمان آمده است:
«مردم شریف و شهید پرور زاهدان ظهر امروز بعد از پایان نماز جمعه زاهدان، شاهد واقعه تلخ و ناگوار حمله اشرار و تروریست های مسلح وابسته به استکبار جهانی و مزدوران جیش الظلم به چندین مقر انتظامی و نظامی و متعاقبا درگیری و تیراندازی کور و جنایت کارانه آنان در خیابانها و معابر عمومی در سطح شهر بودند که منجر به هلاکت تعدادی از تروریست های تجزیه طلب و مجروح شدن چند تن از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و تعدادی از شهروندان شد.
ساعتی پیش سردار رشید اسلام سید حمید رضا هاشمی معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان که در مقابله با تروریست های جنایتکار مجروح شده بود به شهادت نائل آمد.

سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اعلام می دارد پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتظامی با قاطعیت به تفرقه افکنی ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهد داد.»

خبرگزاری فارس نیز به نقل از یک منبع آگاه امنیتی از هلاکت عبدالمجید ریگی و یاسر شه‌بخش ۲ عضو گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم در حادثه تروریستی زاهدان خبر داد.

عبدالمجید ریگی و یاسر شه بخش دو عضو گروهک تجزیه طلب جیش الظلم در زاهدان توسط نیرو‌های نظامی ایران کشته شدند.

روابط عمومی قرار گاه سپاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق نیز آمار شهدا و مجروحان سپاه و بسیج در حادثه حمله به یک کلانتری در زاهدان را اعلام کرد.

ابراهیمی زاده «آمار شهدای نیروهای سپاه و بسیج در حادثه تروریستی روز گذشته» را سه نفر اعلام کرد و گفت:

در این حادثه سرهنگ پاسدار سید حمید رضا هاشمی، محمد امین آذر شکر (نیروی خرید خدمت) و محمد امین عارفی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی آمار مجروحان نیروهای سپاه و بسیج در این حادثه را ۳۲ نفر اعلام کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد:

در حادثه تروریستی روز جمعه در زاهدان ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.

حسین مدرس خیابانی اظهار کرد:

در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیروهای انتظامی نیز جز این افراد هستند. عده ای آشوبگر که متعلق به گروه های تروریستی وتجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی،پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست ها همراهی نکردند گفت:

طبیعی است که واکنش نیروهای انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند. کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند و چند فروشگاه زنجیره ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.

  •  

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی شهادت مظلومانه پاسداران و بسیجیان حریم امنیت، در دفاع از امنیت و آرامش مردم زاهدان را  تبریک و تسلیت گفت.

در متن پیام فرمانده کل سپاه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 شهادت مظلومانه پاسداران و بسیجیان حریم امنیت، سردار رشید اسلام سید حمیدرضا هاشمی (معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان) و همرزمان شهیدش محمدامین آذرشکر، سعید برهان زهی ریگی و محمد امین عارفی در میدان پرافتخار دفاع از امنیت و آرامش مردم فهیم و غیور زاهدان را به محضر مبارک رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ( مدظله العالی ) ، آحاد ملت شریف و مجاهد ایران اسلامی به ویژه خانواده معظم آنان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

 این شهیدان عالیقدر بویژه سردار شجاع و پاکباخته شهید هاشمی عمر با برکت خود را وقف خدمت صادقانه و عاشقانه به ملت و مملکت اسلامی به ویژه استان کهن سیستان و بلوچستان و صیانت از امنیت و آرامش مردمان این منطقه نمودند که شعاع  درخشش ، شکوه و عظمت آن برای همیشه ماندگار و راهنمای نسل‌های آینده استان و بلکه ایران عزیز خواهد بود.

 بر هوشمندی ، هوشیاری، بردباری و بصیرت مثال‌زدنی یکایک زاهدانی های مومن که همیشه پیرو آموزه های پیامبر اعظم (ص)  و پاسدار وحدت ، اخوت و یکپارچگی بین مذاهب اسلامی هستند ، درود می فرستم و از همکاری و همراهی آنان با حافظان امنیت و نظم جامعه در لحظات حساس پس از واقعه تلخ و ناگوار اخیر که دست‌های پلید سردمداران نظام سلطه و استکبار به ویژه حاکمان رژیم تروریست پرور امریکا و دولت جعلی و جنایتکار صهیونیستی در فرماندهی تروریست های تجزیه طلب و بقایای گروهک خائن، خبیث و تروریستی عبدالمالک ریگی معدوم دیده می‌شود ، خاضعانه قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

مرزداران  واقعی ایران اسلامی در منطقه راهبردی جنوب شرق به واقع شما مرزنشینان عزیز بلوچ و سیستانی هستید که رزمندگان حافظ امنیت به پشتوانه شما ضربات مهلک و ویرانگری را به اردوگاه  شیطان و تروریست‌های جلاد و خون‌آشام در این دیار وارد می سازند. انتقام از خون شهدای سپاه و بسیج و مردمانی که قربانی جنایت جمعه سیاه زاهدان شدند را در دستور کار خود می‌دانیم و به مردمان صبور و نجیب این استان اطمینان می‌دهیم راه سردار سرافراز شهید حمیدرضا هاشمی و دیگر شهیدان بخون خفته  در مقابله فداکارانه و بی‌وقفه با توطئه های استکبار جهانی و تروریست‌های مزدور و اجیر شده توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه تا سر حد شهادت ادامه خواهد داشت.

در پایان تاکید می شود به فضل الهی پاسداران انقلاب و بسیجیان دریادل منطقه ،متحد و یکپارچه با سایر نیروهای امنیتی ، اطلاعاتی،  نظامی و انتظامی استان  که امنیت و آرامش مردم را خط قرمز خود می‌دانند هرگونه تهدید و خطر در این مسیر مبارک را با قاطعیت ، صلابت و شجاعت پاسخ خواهند داد.

 سرلشکر پاسدار حسین سلامی

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان