نشت یکی از سکوهای نفتی سواحل کنگان و عسلویه را آلوده کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 18:22

نشت یکی از سکوهای نفتی سواحل کنگان و عسلویه را آلوده کرد

شماره: 19085
Aa Aa

این موارد به کرات سبب آلودگی نفتی دریا و ساحل خلیج فارس در استان بوشهر شده و پرونده‌های قضایی بسیاری با شکایت این اداره کل درجریان است.

قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر؛
نشت یکی از سکوهای نفتی  سواحل کنگان و عسلویه را آلوده کرد

فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: 

عامل آلودگی نفتی سواحل کنگان و عسلویه به احتمال زیاد نشتی یکی از سکوهای نفتی واقع در خلیج فارس باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او بیان کرد:
بررسی‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای آغاز شده است تا منشا این آلودگی به طور دقیق مشخص و از ادامه آن پیشگیری شود. بیشترین میزان این آلودگی نفتی اخیر در ساحل شهر بنک تا کنگان و در عسلویه در سواحل نایبند مشاهده شده که هم اکنون پاکسازی لکه‌های نفتی از این سواحل در حال انجام است و با توجه شرایط آب و هوایی پیش بینی می‌شود پاکسازی کامل ساحل کنگان و عسلویه ار آلودگی نفتی تا یک هفته آینده ادامه داشته باشد. فرآیند پاکسازی آلودگی نفتی از این سواحل با همکاری شهرداری‌های منطقه، فرمانداری ها، اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره حفاظت محیط زیست در حال انجام است.

وی گفت:

مهمترین خواسته اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از وزارت نفت و به‌ویژه شرکت نفت فلات قاره تعویض خطوط فرسوده انتقال نفت در این منطقه و رعایت ملاحظه های زیست محیطی در هنگام بهره‌برداری و استخراج از سکوهای نفتی است. این موارد به کرات سبب آلودگی نفتی دریا و ساحل خلیج فارس در این استان شده است و پرونده‌های قضایی بسیاری با شکایت این اداره کل درجریان است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان