نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی قابلیت مجازات دارد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 7:50

نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی قابلیت مجازات دارد

شماره: 19841
Aa Aa

بیش از هزار نفر که در یک روز بازداشت شده بودند در یک بازه آزاد شدند| با وجود شفافیت قضیه فوت مهسا امینی عده‌ای موجبات تشویش اذهان را فراهم می‌آورند.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی قابلیت مجازات دارد

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در یک برنامه تلویزیونی گفت:

برخورد قوه قضاییه باید مدبرانه، هوشمندانه، عبرت‌آموز و بازدارنده باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی با بیان اینکه در مقررات مختلف از جمله قانون مجازات اسلامی به موضوع نشر اکاذیب توجه شده است ادامه داد:

این موضوع به وسیله نامه، شکوائیه یا عرایض، گزارش و هرگونه اوراق خطی صورت گیرد تعریف خاص خود را دارد. اکاذیب جمع است و اگر مفرد هم باشد آنهایی که مبادرت به ابراز سخن کذب کنند بعد از فصل الخطاب بودن و بعد از اینکه همه چیز مشخص است و بالتبع هیجانات و تشویشی ایجاد کنند و افرادی را به میدان بیاورند این موجب می‌شود که خللی در مسئله امنیت کشور ایجاد شود و این افراد باید پاسخگوی اقدام خود باشند. با وجود شفافیت و مبرهن بودن قضیه فوت مهسا امینی متأسفانه عده‌ای موجبات تشویش اذهان را فراهم می‌آورند. به صورت شفاف و روشن بعد از فرمان مقام معظم رهبری بیانیه دادیم و اعلام کردیم در قبال کسانی که مرتکب این اقدامات می‌شوند قائل به تفکیک و دسته بندی هستیم؛ تفکیک متهمان و مرتکبان، آنهایی که مباشر و شریکند، معاونند، آنهایی که مسبین اصلی هستند.

ستایشی اضافه کرد:

اعتقاد ما این است که برخوردها با عناصر اصلی و کسانی که اغفال شدند باید مدبرانه، هوشمندانه، عبرت‌آموز و بازدارنده باشد. تفکیک را شروع کردیم و عملا هم صورت گرفته است. بیش از هزار نفر که در یک روز بازداشت شده بودند در یک بازه آزاد شدند. با کسانی که مرتکب اعمال جنایی شده و اساس کار هستند و قتل و غارت و تخریب به وجود آوردند قوه قضاییه با کمال اقتدار برخورد عبرت‌آموز خواهد کرد.

ستایشی با بیان این که رسانه ملی باید کار رسانه‌ای انجام دهد افزود:

ما مورد هجمه رسانه‌ای واقع شده‌ایم بنابراین باید از ظرفیت‌های رسانه ملی استفاده کنیم، تبیین و روشنگری کنیم تا جایی برای کسانی که می خواهند تشویش کنند نباشد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان