نظام ما یک نظام مردمی است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 12:47

نظام ما یک نظام مردمی است

شماره: 19345
Aa Aa

هدف ما در نظام اسلامی احقاق حق، مبارزه با ظلم، گسترش عدالت و ارتقاء ارزش‌های انسانی و اسلامی است| دغدغه‌های قضات و دردشان را می‌فهمم.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران؛
نظام ما یک نظام مردمی است
محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران در سفر به استان یزد و در دیدار با قضات و کارکنان قضایی این استان اظهار کرد:
مردمان استان یزد به پیشگامی در خدمت‌رسانی به مردم ایران در مقاطع مختلف زمانی شهره هستند.
به گزارش اسپادانا خبر، او بیان داشت:
هدف ما در نظام اسلامی احقاق حق، مبارزه با ظلم، گسترش عدالت و ارتقاء ارزش‌های انسانی و اسلامی است.
وی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از ناحیه نمایندگان قضات و کارکنان قضایی استان یزد گفت:
شما قضات و کارکنان قضایی این را بدانید و باور کنید که دغدغه‌های شما و دردتان را می‌فهمم و با توجه به حضورم در پست‌ها و مناصب مختلف قضایی از سختی‌های کار شما مطلع می‌باشم.
او اظهار داشت:
مردم ایران اسلامی مستحق خدمت بی‌منت هستند لذا این مسائل و مشکلات موجود نباید کوچکترین خدشه‌ای را در روند خدمت‌رسانی قضایی و حقوقی ما به مردم ایجاد کند.
محسنی اژه‌ای در دیدار با تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان استان یزد نیز گفت:
امروز اقتصاد مسئله اول کشور است. در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید سازوکارهایی متناسب با این شرایط را ایجاد کنیم.
او گفت:
نظام ما یک نظام مردمی است بر همین‌‌ مبنا برای تقویت بنیه اقتصادی و تولیدی کشور باید از مردم کمک بگیریم و توأمان به مردم کمک کنیم. اینکه صرفاً از مردم کمک بگیریم و در مقام مساعدت و معاضدت آنها برنیاییم و آنها را در تصمیم‌گیری‌ها شریک نکنیم، درست نیست بلکه باید از ظرفیت و توانایی مردم بهره بگیریم و امور را به آنها واگذار کنیم.
او خطاب به تولیدکنندگان و صنعتگران و کارآفرینان یزدی گفت:
در هر مورد و مقوله‌ای احساس کردید که به قانون عمل نمی‌شود و یا قانون کامل اجرا نمی‌شود موضوع را به دستگاه قضایی منعکس کنید تا ما پیگیری‌های لازم را به عمل آوریم. پیگیری اجرای کامل قوانین در همه دستگاه‌ها از اولویت‌های سازمان بازرسی ما است.
  •  

محسنی‌اژه‌ای در شورای اداری استان یزد نیز گفت:

آن‌چه امروز از این عزت و کرامت در اختیار داریم به برکت قیام مردم به رهبری حضرت امام راحل و ادامه‌دهنده راه ایشان یعنی مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان این‌که «مسئولان باید شکرگزار خدمتگزاری در این نظام باشند» اظهار کرد:

این مردم عزیز و شهیدپرور که سال‌ها برای استقلال این نظام جانفشانی و ایثارگری کردند شایسته خدمت بی منت هستند و اگر این فرصت خدمتگزاری را از دست بدهیم باید به خودمان و تاریخ جوابگو باشیم.

وی با اشاره به مشکلات زمین‌خواری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز گفت:

باید متولیان بخش‌های مربوطه به موقع و در همان زمان وقوع تخلف با آن برخورد می‌کردند تا هزینه‌ها نیز کمتر می‌شد لذا در داخل استان‌ها باید در صدور مجوزهای مربوطی هماهنگی لازم ایجاد شود.

وی به مشکلات فرهنگی به عنوان یک مسئله مهم در کشور نیز اشاره کرد:

باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور در این راستا بهره گرفته شود و در برخی مسائل فرهنگی نمی توان سلبی برخورد کرد بلکه باید اثباتی در این رابطه این بخش‌های فرهنگی نیز کمک کنند.

وی با تاکید بر این‌که« سرقت بدون شاکی خصوصی نداریم» گفت: در صورت نداشتن شاکی در مورد سرقت عملاً نمی‌توان اقدام کرد. حد سرقت در کشور به صورت قانونی در کشور انجام می شود ولی هر سرقتی نیز شرایط اجرای حد ندارد.
وی در مورد آزادی مختلسان یا مرخصی رفتن آن‌ها نیز بیان کرد:

هیچ اختلاسگری آزاد نیست و مرخصی نیز بعضاً با طومار نمایندگان مجلس یا شرایط کرونایی به الزام ستاد کرونا اتفاق می افتد که بعضاً به دلیل شاخص بودن چهره آن‌ها بیشتر در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان