کاخ‌های سعدآباد و گلستان پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 13:35

کاخ‌های سعدآباد و گلستان پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران شدند

شماره: 24995
Aa Aa

براساس اعلام قبلی این وزارتخانه استان‌های فارس، اصفهان، تهران، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین میزان بازدید از آثار تاریخی را به خود اختصاص داده‌اند.

با اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛
کاخ‌های سعدآباد و گلستان پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران شدند

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاخ‌های سعدآباد و گلستان را پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران از ابتدای نوروز اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، براساس پایش انجام‌شده از آمار روز‌های اول تا چهارم فروردین‌ماه در استان تهران، موزه‌ها و مجموعه ستادی، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با ۵۵ هزار و ۳۹ بازدیدکننده (تعداد ۲۴۶ هزار و ۳۵۸ بازدید)، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۳۶هزار و ۴۶۱ بازدیدکننده (تعداد ۲۱۲ هزار و ۴۳۵ بازدید) و مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران با ۲۹ هزار و ۹۷۰ بازدیدکننده (تعداد ۱۱۸ هزار و ۱۹۵ بازدید) رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

موزه ملی ایران با ۸ هزار و ۶۵۲ بازدیدکننده (تعداد ۱۷ هزار و ۲۹۴ بازدید)، موزه آبگینه و سفالینه با ۱۷۸۰ بازدیدکننده، موزه فرش با ۷۵۳ بازدیدکننده و موزه رضا عباسی با ۳۰۸ بازدیدکننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اعلام کرد:

در روز چهار فروردین‌ماه ۵۹۸ هزار و ۲۶۶ بلیت برای موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه فروخته شده که این تعداد بلیت به ۱۳۴ هزار و ۹۶ بازدیدکننده اختصاص یافته است.

براساس اعلام قبلی این وزارتخانه، استان‌های فارس، اصفهان، تهران، خوزستان و خراسان رضوی تا کنون بیشترین میزان بازدید از آثار تاریخی را به خود اختصاص داده‌اند و مجموعه حافظیه، تخت جمشید و سعدآباد نیز پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تا کنون اعلام شده‌اند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان