کیفرخواست نیلوفر حامدی و الهام محمدی به دادگاه انقلاب ارسال شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 6:16

کیفرخواست نیلوفر حامدی و الهام محمدی به دادگاه انقلاب ارسال شد

شماره: 21970
Aa Aa

اتهام این افراد همکاری با دولت آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام است| اگر هنجارشکنی قانون را مخدوش کند برخورد می کنیم.

ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
کیفرخواست نیلوفر حامدی و الهام محمدی به دادگاه انقلاب ارسال شد

ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی گفت:

اگر هنجارشکنی در حوزه حجاب به مخدوش شدن قانون برسد قوه قضائیه محکم به تکالیف قانونی خود عمل خواهد کرد

به گزارش اسپادانا خبر، او در پاسخ به این سؤال که چرا در پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی کسی به اعدام محکوم نشده؟ اظهار داشت:

به خاطر اینکه پس از رسیدگی به عمل آمده قتل شبه عمد و لغو دستور را اعراض کردند باید مطابق اصل قانونی بودن جرم و مجازات، مطابق موازین قانونی مجازات جرم اعراض شده برقرار کنند. اعراض قتل شبه عمد و لغو دستور از سوی متهم ردیف اول صورت گرفته پس مجازات او باید طبق قانون مجازات باشد.

وی گفت:

عدم اعلام اسامی محکومین پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی به خاطر منع قانونی است چون آرای دادگاه در مرحله بدوی قرار دارد. اجازه انتشار اسامی محکومین در مرحله بدوی وجود ندارد.

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره پرونده حوادث روز جمعه 8 مهرماه در زاهدان گفت:

پرونده مطروحه در مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان مطرح رسیدگی است. برای متهمینی که در این پرونده هستند کیفرخواست قانونی صادر شده و پرونده در وقت رسیدگی دادگاه است.

او گفت:

دادسرا برای 3 نفر از متهمین پرونده شهادت آرمان علی‌وردی اتهام محاربه از طریق استفاده تمسک به سلاح سرد برای ارتکاب قتل و همچنین اقدام علیه امنیت کشور که منجر به شهادت طلبه بسیجی و مامور حافظ امنیت شهروندان شد صادر کرد. 5 متهم دیگر به اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور متهم شدند.

ستایشی همچنین اظهار داشت:

کیفرخواست متهمان (نیلوفر حامدی و الهام محمدی) 28 فروردین ماه به متهمین و وکلای آن‌ها ابلاغ و به منظور رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد. اتهام این افراد همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام است. پرونده در حال حاضر در اختیار وکلای متهمین است. پیش بینی می‌کنیم ظرف یک ماه پرونده تعیین وقت شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره جزئیات طرح مقابله با حجاب و پلمب مراکز تجاری گفت:

دستگاه قضا آخرین ایستگاه جهت برخورد و مجازات هنجارشکنان است؛ نهادهای ذی مدخل باید به تکالیف شرعی و قانونی خود در این رابطه عمل کنند. در حوزه اماکن نیز مقررات خاصی دارد که بر اساس موازین قانونی کار انجام می‌شود.

مقابله با مقوله‌های ضدفرهنگی البته با راهکارهای فرهنگی امکان‌پذیر است اما وقتی مساله به هنجار شکنی و مخدوش شدن قانون برسد قوه قضاییه تکالیف قانونی خود را محکم و استوار انجام می‌دهد. انتظار داریم همه دستگاه‌های ذی مدخل همراه و هم افزا باشند. مردم ما مردم متدین و معتقدی هستند ظهور این مولفه‌ها در مراسم ۲۲ بهمن و روز  قدس صورت گرفت.

او اعلام کرد که حکم اعدام جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر در دیوان عالی کشور تایید شده است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درباره تبادل شهروند بلژیکی و اسدالله اسدی اظهار داشت:

تفاهمنامه تبادل زندانیان میان ایران و بلژیک منعقد و نهایی و اسناد نیز تبادل شد براین اساس می‌توانند هردو طرف نسبت به این موضوع اقدام کنند. طرف مقابل درخواست داده بود و ماهم این تقاضا را مطرح کردیم و به زودی طبق وعده‌ای که پیش از این داده بودیم، این تبادل انجام خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان