گردشگران خارجی قانون حجاب را پذیرفته‌اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 23:45

گردشگران خارجی قانون حجاب را پذیرفته‌اند

شماره: 22050
Aa Aa

عزت‌الله ضرغامی می گوید تصاویر برخورد با بی‌حجابی برای گردشگران جاذبه دارد و چادر را می‌گیرند سر می‌کنند و یک عکس دسته جمعی می‌گیرند.

بناهای تاریخی را واگذار نمی‌کنیم، اجاره می‌دهیم؛
گردشگران خارجی قانون حجاب را پذیرفته‌اند

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سؤال که محدودیت‌های حوزه اجتماعی تا چه میزان می‌تواند بر صنعت گردشگری و حضور توریست‌ها تاثیرگذار باشد گفت:

همه خدمات لازم و اولیه باید به گردشگران داده شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او اظهار داشت:

صحیح نیست که بعضی از نیازهای اولیه گردشگران را فراهم نکنیم بعد توقع داشته باشیم گردشگری ما رونق گیرد. مثال‌های متعددی در این حوزه وجود دارد که ادعا کنیم باید یک اقدامات متفاوتی صورت گیرد به طور مثال سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی امروز یکی از مسائل جدی من است. امیدواریم شناسایی و آمایش‌های که انجام دادیم منجر به احداث سریع سرویس‌های بهداشتی، امکانات خدماتی و نمازخانه‌ها شود و حداقل سرویس‌های فروش مواد مورد نیاز که باید در جاده‌ها باشد و در کل امکانات اولیه در اختیار گردشگران قرار گیرد.

وی گفت:

در مورد مسئله حجاب اتفاقا گردشگران خارجی به دلیل آن که موضوع حجاب در قانون ما وجود دارد به شدت رعایت می‌کنند و این بسیار جالب است و هیچ مشکلی از ناحیه گردشگران خارجی نداریم. گردشگران خارجی قانون ما را پذیرفته‌اند و ایران را می‌شناسند. گردشگران خارجی حتی بعضی جاها با حجاب سرشان به عنوان یک پدیده گردشگری، فرهنگی و اجتماعی برخورد می‌کنند. اگر جلوی مسجدی به آن‌ها چادر دهیم که سر کنند به این کار علاقمند هستند، آن چادر را می‌گیرند سر می‌کنند و یک عکس دسته جمعی می‌گیرند، پس گردشگر با حجاب هیچ مشکلی ندارد و ما از این جهت به هیچ وجه چالش نداریم.

ضرغامی در پاسخ به این سؤال که آیا انتشار ویدئو‌هایی در برخورد با مسئله حجاب بر ورود گردشگر خارجی به کشور تاثیرگذار نیست اظهار داشت:

هرچیزی می‌تواند برای گردشگر خارجی جاذبه گردشگری داشته باشد، حتی همین را هم می‌رود عکس می‌گیرد.

عزت‌الله ضرغامی همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد:

 بسیاری از ابنیه تاریخی ما در حال از بین رفتن هستند و هیچ اعتباری برای مرمت آن‌ها در کشور وجود ندارد. مردم باید در این زمینه مشارکت کنند و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه کمک کند تا طبق مزایده این ابنیه به افرادی با مدت مشخص و مبلغ مشخص اجاره داده شود تا آنها را مرمت و نگهداری کنند و در حوزه‌هایی که ما تایید می‌کنیم کاربری خوبی برایشان در نظر بگیرند. نظارت بر این موارد هم با خود وزارت میراث فرهنگی است و ابنیه موردنظر نه تنها آسیب نمی‌بینند که از آسیب نجات پیدا می‌کنند در غیر اینصورت همه این‌ها بدل به محل تجمع معتادان و حتی بیتوته سگ‌ها می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان