۴٢ دانشجوی زن در یک خوابگاه دانشجویی مسموم شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 3 شهريور 1403 - 20:46

۴٢ دانشجوی زن در یک خوابگاه دانشجویی مسموم شدند

شماره: 17883
Aa Aa

او درباره علت مسمومیت این دانشجویان خوابگاه دانشگاه فرهنگیان نسیبه گفته احتمالا مسمومیت گوارشی بوده اما باید بررسی های بیشتر صورت گیرد.

طبری، رییس مرکز اورژانس تهران خبر داد؛
۴٢ دانشجوی زن در یک خوابگاه دانشجویی مسموم شدند

یحیی صالح طبری، رییس مرکز اورژانس تهران از مسمومیت ۴٢ نفر در یک خوابگاه دانشجویی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، او به ایسنا گفت:

ساعت ۵ صبح روز جاری مواردی از مسمومیت جنرال به سامانه ١١۵ سازمان اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن پنج دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند. محل اعلام شده واقع در بلوار مرزداران، روبروی مسجد درحال احداث حضرت امیرالمومنین، دانشگاه فرهنگیان نسیبه، خوابگاه دانشگاه بود. تکنسین های اورژانس با حضور در محل بلافاصله انجام اقدامات فوریت های پیش بیمارستانی را آغاز کردند که طی بررسی ها مشخص شد ۴٢ نفر که همگی خانم بودند دچار مسمومیت جنرال شدند.

به گفته وی از تعداد کل دو نفر در محل درمان و ۴٠ نفر به بیمارستان منتقل شدند اماحال عمومی مصدومان مساعد است.

صالح طبری درباره علت این مسمومیت گفت:

احتمالا مسمومیت گوارشی بوده است اما باید بررسی های بیشتر و تخصصی تر در این مورد صورت گیرد.

  •  

پرویز انصاری راد، معاون دانشجویی این دانشگاه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت مصدومان اظهار کرد:

دانشجویان خوابگاهی که دچار مسمومیت شده و راهی بیمارستان شده‌بودند هم اکنون در وضعیت خوبی هستند و به خوابگاه بازگشته‌اند.

او به ایسنا گفته است:

از روز گذشته تعدادی از دانشجویان خوابگاه نسیبه دانشگاه فرهنگیان به لحاظ گوارشی در وضعیت نامساعدی قرار گرفتند و ساعت ۵ صبح امروز مسمویت ۳۹ نفر از دانشجویان دختر این خوابگاه به اورژانس گزارش شد و افراد مسمم شده با همکاری اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. علت ایجاد مشکل گوارشی برای این دانشجویان مسمویت غذایی نبوده و ارتباطی به غذای خوابگاه نداشته است. پزشکان معالج این دانشجویان به ما اعلام کردند که دلیل ایجاد این مسمومیت در دانشجویان "ویروس" بوده است و این ویروس از بعد از عید فطر در کشور شایع شده است. پزشکان بیمارستان میلاد نیز این دلیل را تایید کرده‌اند. این مسمومیت میان دانشجویانی شیوع پیدا کرده که در چند اتاق کنار هم ساکن بودند و با یکدیگر در ارتباط بوده‌اند. دانشجویان ما به صورت شبانه‌روزی در خوابگاه ساکن هستند و برای هر ۳ وعده غذایی را از غذای خوابگاه استفاده می‌کنند و این اتفاق نادر بوده و تاکنون شاهد چنین اتفاقی در خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان نبوده‌ایم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان