۹۲۱ نفر از مبتلایان کرونا تحت مراقبت قرار دارند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 9:15

۹۲۱ نفر از مبتلایان کرونا تحت مراقبت قرار دارند

شماره: 19364
Aa Aa

از دیروز تا امروز ۵۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در  ایران شناسایی و ۱۴۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. ۳۰ بیمار مبتلا نیز جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرد؛
۹۲۱ نفر از مبتلایان کرونا تحت مراقبت قرار دارند

وزارت بهداشت ایران آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور را تشریح کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، از دیروز تا امروز ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۵۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۴۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران هم به ۷ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۹۲۴ نفر رسید.

این گزارش افزوده است:

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۳ هزار و ۹۴۷ نفر رسید. ۹۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در حال حاضر ۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۰۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

  •  

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نیز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا «تزریق دز یادآور» و «کنترل مبادی ورودی کشور» را ۲ موضوع مهم برای مقابله با ویروس کرونا در شهریور ماه اعلام کرد:

با توجه به تردد زائران اربعین و افزایش مسافرتها در روزهای پایانی تابستان لازم است همه مردم شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون ۷۴ درصدی در کشور گفت:

ضروری است نتایج مثبت واکسیناسیون و تزریق دز یادآور برای مردم از طریق رسانه‌ها تشریح شود.
رئیس جمهور ایران با اشاره به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس و دانشگاهها نیز بر ضرورت «تهویه مناسب» و «رعایت پروتکل‌های بهداشتی» تاکید کرد.
وی به وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش ماموریت داد که با توجه به شرایط فعلی کشور آئین نامه و دستورالعمل‌های بهداشتی به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به روز رسانی و آنرا برای مردم تبیین و تشریح کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان