آمریکا سیاست تحریم و فشار را علیه ایران دنبال خواهد کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 17:14

آمریکا سیاست تحریم و فشار را علیه ایران دنبال خواهد کرد

شماره: 20175
Aa Aa

او گفته فروش پهپاد توسط ایران به روسیه و ناآرامی‌های اخیر در ایران تمرکز آمریکا را از توافق هسته‌ای برداشته است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران؛
آمریکا سیاست تحریم و فشار را علیه ایران دنبال خواهد کرد

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که مذاکرات وین بر سر احیای برجام به دلیل مواضع ایران و آنچه از شهریورماه رخ داده متوقف شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا،‌ او در پاریس و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فروش پهپاد توسط ایران به روسیه و ناآرامی‌های اخیر در ایران تمرکز آمریکا را از توافق هسته‌ای برداشته است اظهار کرد که آمریکا در دیپلماسی را باز خواهد گذاشت «اگر» و «برای زمانی که» موعد مناسب فرابرسد.

وی گفت:

تمرکز ما توافقی نیست که پیشروی نمی‌کند بلکه روی چیزی است که در ایران رخ می‌دهد. همچنین بخش دیگری از تمرکز ما روی فروش پهپاد توسط ایران به روسیه و آزادکردن گروگان‌هایمان است.

او عنوان کرد که واشینگتن هم‌اکنون سیاست تحریم و فشار را علیه ایران دنبال خواهد کرد. اگر این مذاکرات (هسته‌ای) در جریان نیست به خاطر موضع ایران است و هر آنچه از ماه سپتامبر رخ داده.

وی گفت که اگر دیپلماسی شکست بخورد، آمریکا آماده استفاده از دیگر ابزارها خواهد بود. اگر ایران بخواهد ابتکارات جدیدی برای عبور از سرحدهای برنامه هسته‌ای اتخاذ کند آنوقت پاسخ به طور واضح متفاوت و هماهنگ‌شده با متحدان اروپایی‌مان خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان