اتحادیه اروپا از اعتراضات ایران حمایت کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 23:17

اتحادیه اروپا از اعتراضات ایران حمایت کرد

شماره: 19623
Aa Aa

این اتحادیه در حال بررسی گزینه‌های مختلف بوده و باور دارد استفاده نامتناسب از قوه قهریه توسط نیروهای امنیتی باعث تلفات در میان تظاهرکنندگان شده است.

با اعلام بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛
اتحادیه اروپا از اعتراضات ایران حمایت کرد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده است:

«در آستانه نشست شورای وزیران خارجه، اتحادیه اروپا به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به مرگ مهسا امینی و همچنین نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به اعتراضات پس از آن ادامه خواهد داد».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او گفت:

«اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ دادن به رویدادهای ایران است. در آستانه نشست شورای وزیران خارجه، اتحادیه اروپا به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به مرگ مهسا امینی و همچنین نحوه واکنش نیروهای امنیتی ایران به اعتراضات پس از آن ادامه خواهد داد. اتحادیه اروپا بر این باور است که استفاده نامتناسب از قوه قهریه توسط نیروهای امنیتی باعث تلفات در میان تظاهرکنندگان شده است».

پیش از این نیز «پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفته بود کمیسیون اروپا هنوز نمی‌داند که آیا تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه ایران اعمال خواهد شد یا خیر.

  •  

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حمایت‌ آمریکا و اروپا از اغتشاشگران در ایران گفته است:

مدعیان دفاع از حقوق ملت ایران بهتر است شعارهای دروغین و نخ‌نما را کنار گذاشته و به چند دهه تحریم‌ ظالمانه و ضدبشری علیه این ملت پایان دهند. در اغتشاشات اخیر، رهبران سیاسی آمریکا و بعضا اروپا، رسانه های آنان و نیز رسانه‌های فارسی معاند مورد حمایت غرب از یک رخدادِ غم‌انگیزِ در حال بررسی سوءاستفاده کردند و با شعار حمایت از حقوق ملت ایران در حمایت از اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت ملت سنگ تمام گذاشتند اما حضور میلیونها نفر از ملت در خیابان‌ها و میادین کشور در حمایت از نظام و کشورشان و مخالفت قاطع با آشوب و اغتشاش را نادیده گرفتند و یا کوچک شمردند. بی‌شک جنگِ شناختی و ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران این بار نیز در کنار صدها پرونده شکست‌های مفتضحانه آنان در تاریخ ثبت خواهد شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان