اعتراض با اغتشاش فرق دارد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 6 تير 1403 - 5:17

اعتراض با اغتشاش فرق دارد

شماره: 25700
Aa Aa

رهبری را قبول دارم| آن طرف یک عده می‌خواهند مملکت ما را به هم بریزند| اجازه نخواهم داد با اساتید برخورد شود| در جریان مهسا امینی تنها کسی بودم که چیزی نگفتم که اعتقاد خود را زیر سؤال ببرم| اگر در صحنه باشید با قدرت جلو میروم.

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛
اعتراض با اغتشاش فرق دارد

مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جلسه پرسش و پاسخ نشست انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گغت:

در جریان مهسا امینی من تنها کسی بودم که صحبت کردم و چیزی نگفتم که اعتقاد خود را زیر سؤال ببرم. این اعتقاد واقعی من است که باید حق و حقوق همه افراد حفظ شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

قطعا نوع برخورد با دانشجویان را تغییر خواهم داد. نوع برخورد با اساتید را نمی‌پذیرم و اجازه نخواهم داد که با آن‌ها برخورد شود حتی اگر اعتقادشان با من نخواند به آنها احترام می‌گذارم.

وی گفت:

دست کسانی را که در ایران می‌مانند و خدمت می‌کنند می‌بوسم. آنچه از شما طلب دارم احترام و جایگاه را نگه دارید و آزادانه حرف بزنید و احترام بگذارید. آزادی از نظر من یعنی نباید باور و اعتقاد را زیر سؤال ببریم.

پزشکیان با بیان این که در عرض ۵ ماه می‌توانیم جلوی فساد را بگیریم ادامه داد:

اصلاح ساختار اداری ربطی به ارگان‌های دیگر ندارد. من اجیر کسی نیستم. همیشه طرف مردم بودم و نه طرف قدرتمندان. حق با مردم است و ما باید مشکل آنها را حل کنیم. اگر در صحنه و مطالبه گر باشید من با قدرت می‌توانم جلو بروم.

او با بیان این که طرح نور و گشت ارشاد به جایی نمی‌رسد گفت:

با زور نمی‌توان تفکری را اجرا کرد. آن چیزی که من به عنوان انسان اعتقاد دارم خدمت به مردم است.  این روش به جایی نمی‌رسد و نباید از هم متنفر بشویم. ما کاری می‌کنیم زنان و دختران از ما متنفر می‌شوند و با رفتار خود آن‌ها را در مقابل خود قرار می‌دهیم.  تا جایی که بتوانم جلوی گشت ارشاد را خواهم گرفت البته اگر وعده بدهم دروغ گفته ام. باید با آنها صحبت کنم تا قانع شوند.  ما در یک چارچوب پیچیده اجتماعی قرار داریم. حل معضل اجتماعی وسیله مختلف می خواهد؛ با شعار کار پیش نمی رود.

وی گفت:

اعتراض با اغتشاش فرق دارد. آن طرف یک عده می‌خواهند مملکت ما را به هم بریزند. اعتراض حق دانشجویان و کارمندان است. ما موظف هستیم جواب مردم را بدهیم. اگر حق با آنها نیست باید توجیه‌شان کنیم و دلیل آن را بگوییم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه تهران گفت:

بنده رهبری را قبول دارم. کسی حق ندارد به کسی که من به او اعتقاد دارم توهین کند. اگر به ریاست جمهوری برسم اجازه نخواهم داد دیگران در جایی که حق دخالت ندارند دخالت کنند.

وی گفت:

زندانیان سیاسی در محدوده من نیست و اگر بخواهم کاری هم بکنم اختیاری ندارم.

او ادامه داد:

درباره فساد نمی‌توانم در سه دقیقه حرف بزنم و هر کس بگوید می‌تواند، دروغ گفته است.

پزشکیان گفت:

 راه اصلاح قطعا از انقلاب آسان‌تر خواهد بود. اگر اصلاحات قرار است انجام شود باید راه جدل کنار گذاشته شود وگرنه باید انقلاب کرد. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان