اف‌بی‌آی به اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا یورش برد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 22:33

اف‌بی‌آی به اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا یورش برد

شماره: 19058
Aa Aa

ترامپ با بیان اینکه آمریکا به یک کشور ورشکسته جهان سومی تبدیل شده گفته چنین حمله‌ای فقط در کشورهای ورشکسته و جهان سومی می‌تواند رخ دهد.

به علت سوء استفاده احتمالی از اسناد طبقه‌بندی شده؛
اف‌بی‌آی به اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا یورش برد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که ماموران اف‌بی‌آی به اقامتگاه او در مارالاگو در ایالت فلوریدا یورش برده و اقدام به تفتیش و محاصره این اقامتگاه کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، ترامپ این اقدام پلیس را «رفتار نادرست دادستان کل» توصیف کرد.

بترامپ در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی "تروث" منتشر شد گفت که اف‌بی‌آی به شیوه‌ای نامناسب یک بازرسی غافلگیرانه از محل سکونت او انجام داده است:

"این روزها برای مردم ما روزهایی تاریک و دشوار است زیرا خانه زیبای من در پالم بیچ، فلوریدا در حال حاضر تحت محاصره و یورش و اشغال توسط گروه بزرگی از مردان اف‌بی‌آی است. این رفتار نادرست دادستان کل، استفاده تسلیحاتی از سیستم قضایی و حمله دموکرات‌های چپ افراطی است که عاجزانه تلاش می‌کنند من را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ متوقف کنند».

وی تاکید کرد که به کاندیداتوری خود برای ریاست جمهوری ادامه می‌دهد.

ترامپ با بیان اینکه آمریکا به یک کشور ورشکسته جهان سومی تبدیل شده گفت:

«چنین حمله‌ای فقط در کشورهای ورشکسته و جهان سومی می‌تواند رخ دهد. متأسفانه آمریکا اکنون به یکی از آن کشورها تبدیل شده است که در سطحی که قبلاً دیده نشده بود، فاسد شده است. آنها حتی داخل گاوصندوق من هم نفوذ کردند. تفاوت بین این اقدام و واترگیت چیست جایی که اجیرشده‌ها به کمیته ملی دموکرات‌ها نفوذ کردند؟ در اینجا، برعکس، دموکرات‌ها وارد خانه چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده شدند».

شبکه "سی‌ان‌ان" نیز گزارش داد که بازرسان به دنبال اسناد ریاست جمهوری هستند که احتمالا ترامپ به محل اقامتش در فلوریدا منتقل کرده است.

همزمان "نیویورک تایمز" به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که ترامپ جعبه‌هایی را که حاوی اسناد محرمانه بود به محل اقامت خود منتقل کرده است:

او در بازگرداندن ۱۵ جعبه حاوی مواد درخواست شده توسط مقامات در آرشیو ملی به مدت چند ماه‌ تأخیر کرد.

روزنامه "واشنگتن پست" هم گزارش داده است که یورش به اقامتگاه ترامپ با مجوز دادگاه و به دلیل سوء استفاده احتمالی وی از اسناد طبقه‌بندی شده بوده است.

این روزنامه نوشت که این بازرسی در جستجوی شواهد احتمالی در مورد جرم سوء استفاده از اسناد محرمانه دولتی صورت گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان