انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر برگزار می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 3 شهريور 1403 - 16:03

انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر برگزار می‌شود

شماره: 25479
Aa Aa

ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می شود و زمان تبلیغات انتخاباتی نیز از روز ۲۳ خرداد لغایت صبح هفتم تیرماه خواهد بود.

تقویم برگزاری انتخابات در جلسه سران قوا مصوب شد؛
انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیر برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با رد اعتبار جدول زمان بندی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در فضای مجازی منتشر شده است گفت:

هشتم تیرماه به عنوان روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این کلیات زمان‌بندی مبنا قرار گرفته و به شورای نگهبان پیشنهاد شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، محسن اسلامی با تسلیت به مناسبت «شهادت رئیس جمهور و همراهانشان»، درباره برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت:

کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مطابق با اصل ۱۳۱ قانون اساسی روز دوشنبه در ستاد انتخابات کشور مورد بررسی قرار گرفت و نهایی شد. بر اساس این کلیات زمان‌بندی یک نسخه به شورای نگهبان ارسال شد و منتظر پاسخ این شورا درباره آن هستیم که به محض تایید شورای نگهبان از طریق کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید. از ناحیه ستاد انتخابات کشور تاکنون هیچگونه کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است و اگر در فضای مجازی یا رسانه ها چنین چیزی منتشر شده است درست نیست و باید منتظر نظر شورای نگهبان و اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور باشیم.

وی تاکید کرد:

هشتم تیرماه به عنوان روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این کلیات زمان‌بندی مبنا قرار گرفته و به شورای نگهبان پیشنهاد شده است که بر این اساس زمان ثبت نام داوطلبان هشتم خرداد ماه خواهد بود.

  •  

در جلسۀ سران قوا که به میزبانی معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور رئیس قوه‌قضائیه، رئیس مجلس، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، قائم‌مقام شورای نگهبان و معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد مقرر شد انتخابات ریاست‌جمهوری ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

 جلسه سه سران قوا برگزار و هشتم تیرماه به عنوان روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین شد.

 در این جلسه که به میزبانی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و با حضور محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون حقوقی رئیس جمهور، قائم مقام شورای نگهبان و معاون سیاسی وزیر کشور در محل ساختمان دولت برگزار شد راجع به نحوه اجرای اصل ۱۳۱ قانون اساسی مبنی بر طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری در مدت ۵۰ روز بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.
بر این اساس زمانبندی فرایند انتخابات شامل زمان تشکیل هیات های اجرایی، ثبت نام نامزدها، تبلیغات و روند برگزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به توافق اولیه شورای نگهبان انتخابات برای تعیین رئیس جمهور جدید در تاریخ ۸ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شود. بر اساس تقویم مصوب انتخابات ثبت نام نامزدها در روزهای دهم تا چهاردهم خرداد انجام می شود و زمان تبلیغات انتخاباتی نیز از روز ۲۳ خرداد لغایت صبح هفتم تیرماه خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان