انگلیس پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 14:07

انگلیس پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد

شماره: 19765
Aa Aa

وزیر امور خارجه انگلیس می گوید که ما شما را به خاطر سرکوب‌ها و خشونت تکان‌دهنده‌ای که بر مردم خود تحمیل کرده‌اید بازخواست می‌کنیم.

 با صدور بیانیه‌ وزارت امور خارجه انگلیس؛
انگلیس پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد

 وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده است پنج مقام ارشد امنیتی ایران از جمله "غلامرضا سلیمانی"، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، "حسن کرمی" فرمانده یگان ویژه پاسداران ناجا و "حسین اشتری" فرمانده کل انتظامی کشور در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته اند.

طبق تحریم‌های وضع شده این افراد قادر به سفر به انگلیس نخواهند بود و هر یک از دارایی‌های آنها که در این کشور یا توسط افراد انگلیسی در هر نقطه‌ای نگهداری شود مسدود می‌شود.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد:

این تحریم‌ها پیام روشنی را به مقامات ایران می‌فرستد مبنی بر اینکه ما شما را به خاطر سرکوب‌ها و خشونت تکان‌دهنده‌ای که بر مردم خود تحمیل کرده‌اید بازخواست می‌کنیم.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده که «پلیس امنیت اخلاقی ایران برای چندین دهه از تهدید بازداشت و خشونت برای کنترل لباس زنان ایرانی و نحوه رفتار آنها در ملاء عام استفاده کرده است».

پیشتر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته بود که موضوع داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است و اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان