ایران به ایجاد سردرگمی و آشوب در انتخابات آمریکا متهم شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 11 خرداد 1403 - 23:23

ایران به ایجاد سردرگمی و آشوب در انتخابات آمریکا متهم شد

شماره: 11569
Aa Aa

جان راتکلیف گفته ایران در پشت پرده ارسال یکسری «ایمیل حقه بازانه»با هدف «ترساندن» رای دهندگان و «آسیب وارد کردن به رئیس جمهور ترامپ» است. 

رئیس اطلاعات ملی آمریکا ادعا کرد؛
ایران به ایجاد سردرگمی و آشوب در انتخابات آمریکا متهم شد

جان راتکلیف، رئیس اطلاعات ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری مدعی شد ایران و روسیه «اقدامات بخصوصی را برای تاثیرگذاری بر نظر جمعی درباره رقابت انتخاباتی انجام داده اند». 

به گزارش اسپادانا خبر، راتکلیف مدعی شده است که ایران و روسیه به طور جداگانه توانسته اند اطلاعات ثبت نامی رای دهندگان را بدست آورده و از آن علیه آمریکایی ها و «ایجاد ناآرامی اجتماعی» استفاده کنند که بیشتر این اطلاعات به راحتی قابل دسترسی است. 

او گفت: این داده ها می تواند توسط عوامل خارجی در راستای تلاش برای انتقال اطلاعات در ثبت نام رای دهندگان مورد استفاده قرار گیرد که امیدوارند این امر موجب ایجاد سردرگمی و آشوب شده و اعتمادمان به دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند. 

او گفت:

ایران در پشت پرده ارسال یکسری «ایمیل حقه بازانه» با هدف «ترساندن» رای دهندگان و «آسیب وارد کردن به رئیس جمهور ترامپ» است. 

علیرضا میریوسفی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در حساب توئيتر خود با رد اظهارات جان راتکلیف مدیر اطلاعات ملی دولت دونالد ترامپ مبنی بر دخالت تهران و مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت:

"برخلاف ایالات متحده، ایران در انتخابات کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند".

وی افزود:

"جهان شاهد تلاش‌های عمومی ناامیدانه آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات خود در بالاترین سطح است. این اتهامات چیزی جز سناریوی دیگری برای تضعیف اعتماد رای دهندگان به امنیت انتخابات ایالات متحده نبوده و واهی است".

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: "ایران هیچ علاقه‎ای به دخالت در انتخابات آمریکا و هیچ ترجیحی برای نتیجه آن ندارد. آمریکا می‌بایست به اتهامات بدخواهانه و خطرناک خود علیه ایران پایان دهد".

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان