ایران مستندات بیشتری به آژانس می دهد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 22:14

ایران مستندات بیشتری به آژانس می دهد

شماره: 22910
Aa Aa

پاسخ درباره دو مکان باقی مانده را ارسال کردیم و اگر مورد پذیرش واقع نشود در این فاز هستیم که شواهد و مدارک بیشتری را در اختیار آژانس قرار دهیم.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی؛
ایران مستندات بیشتری به آژانس می دهد

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تولید برق هسته‌ای در کشور گفت:

مردم حق دارند که در این‌باره مطالبه داشته باشند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت که هدف گذاری ما برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق در سبد برق کشور است اما با فراز و نشیب‌هایی که در سر راه صنعت هسته ای کشور بوده این مساله به تاخیر افتاده است.

اسلامی اعلام کرد که از دستاوردهای تکمیلی و مهم سازمان انرژی اتمی تولید کیک زرد از فسفات بوده است:

مهم‌ترین دستاورد تکمیلی ما این بود که از فسفات کیک زرد تولید کردیم.

وی درباره مذاکرات ایران و آژانس درباره مسایل پادمانی نیز گفت:

ایران و آژانس مذاکره ندارند بلکه تعامل پیوسته و پایدار دارند. غنی سازی را مطابق قانون اقدام راهبردی کار می کنیم و روابط ما با آژانس طبق توافقی که با آقای گروسی داریم بر مبنای پادمان و ان پی تی است و آنچه توافق کردیم را در حال اجرا و انجام داریم.

وی گفت:

پاسخ درباره دو مکان باقی مانده را مدون و مفصل ارسال کردیم و اگر مورد پذیرش واقع نشود و ابهامی باشد و تردید باشد همیشه گفتیم روشنگری می‌کنیم و مدارک را مرور می‌کنیم. الان هم در این فاز هستیم که شواهد و مدارک بیشتری را در اختیار آژانس قرار دادیم و می‌دهیم تا آژانس از این مرحله عبور کند و این مورد ادعایی و اتهامی که بیست سال است موجب شکل‌گیری پرونده هسته ای شده است را مختومه کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان