این نظام متعلق به خداوند است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 13:54

این نظام متعلق به خداوند است

شماره: 23815
Aa Aa

او گفته انتخابات در کشور ما یک مسئله واقعی نه یک مسئله نمایشی است و حتی کشورهایی که محل تولد الفاظی مثل دموکراسی بودند در عمل به آن اعتقادی ندارند.

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران؛
این نظام متعلق به خداوند است

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی گفت:

«انتخابات در کشور ما یک مسئله واقعی نه یک مسئله نمایشی است».

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار کرد:

مسئله انتخابات آن‌قدر مهم است که ما خودمان با موضوع مشارکت نسبت مستقیمی برقرار کرده‌ایم، هر نظامی چنین ریسکی را نمی‌کند و این اهمیت نقش مردم در نظام اسلامی و بیانگر مردم سالاری دینی است. از صمیم قلب به حضور و نقش مردم اعتقاد داریم چراکه هیچ کشوری حتی کشورهایی که محل تولد الفاظی مثل دموکراسی بودند در عمل به آن اعتقادی ندارند. در جمهوری اسلامی، اقتدار نظام در قانون و در رفتار و سیره امام و مقام معظم رهبری وصل به انتخابات است.

وی با بیان این‌که «نظام متعلق به شخص نیست» گفت:

این نظام متعلق به خداوند است و همه، کارگزارن این سلسله مراتب هستیم و وقتی برای نظام کار می‌کنیم این کار برای خداست‌. مسئله انتخابات از این جهت مهم است که باید در کمال سلامت و امنیت و با حفظ همه ضوابط قانونی انجام شود. ما با همه برادریم و این برادری و آداب اخلاقی ایجاب می‌کند برای خودمان و دیگران از مرزهایی که قانون مشخص می‌کند فراتر نرویم. بی طرفی به معنای کم اهمیت بودن افراد نیست ولی در عین اهمیت نگاه یکسانی به همه خواهیم داشت.

او با بیان این‌که «براساس قانون علاوه بر موضوع اخذ استعلامات، بررسی محلی نیز جزو وظایف هیات‌های اجرایی است که باید با حفظ کرامت و آبروی داوطلبین، امانت و محرمانگی انجام گیرد» ادامه داد:

مرحله حساسی را در پیش داریم و بحث آبروی افراد و امانت نظام که باید هر دو را برابر هم در نظر بگیریم و مراقبت کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان