برای اقلیت معترض یک درصدی رفراندوم نمی‌گذارند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 7:11

برای اقلیت معترض یک درصدی رفراندوم نمی‌گذارند

شماره: 20076
Aa Aa

یک اقلیت جزئی در یکی، دو ماه اخیر با اغتشاش و خرابکاری موضع خودشان را نسبت به نظام اعلام کردند. در هیچ کشوری برای اقلیت همه‌پرسی نمی گذارند.

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی؛
برای اقلیت معترض یک درصدی رفراندوم نمی‌گذارند

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی در خصوص مطالبات این روزهای مردم و طرح پیشنهادهایی همچون برگزاری همه‌پرسی گفت:

مردم همینی هستند که روز جمعه مشاهده کردید. این‌ها مردم هستند. اکثریت مردم این‌ها هستند و حرف‌شان این نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او ادامه داد:

یک عده اقلیت جزئی در کشور در یکی، دو ماه اخیر با اغتشاش و خرابکاری خواستند موضع خودشان را نسبت به نظام اعلام کنند. این‌ها نه اهل گفت‌وگو هستند، نه دنبال بحث اقتصادی هستند و نه با قانون اساسی کار دارند، کلاً با اسلام و با اصل نظام مشکل داشتند و شعارشان هم همین بود که «اصل نظام نشانه است» بنابراین این‌ها دنبال رفراندوم نیستند و طبیعی است برای یک اقلیت جزئی که حداکثر یک درصد جمعیت کشور می‌شوند نمی‌آیند قانون اساسی را به رفراندوم بگذارند. در هیچ کشوری نمی‌آیند برای نظر یک اقلیت همه‌پرسی بگذارند. شما یک کشور پیدا کنید که برای این‌ مسائل رفراندوم بگذارد. رفراندوم یک مسیر مشخص دارد باید یک معضلی در کشور باشد که به وسلیه هیچ دستگاه قانون‌گذاری و اجرایی حل نشود آن وقت بیایند آن را به رفراندوم بگذارند. مسائل مهمی در کشور داریم که نیاز دارد همه درباره‌اش اظهارنظر کنند اما تغییر قانون اساسی و یکسری مسائل کلان که در حوزه رهبری و کار کارشناسی است که نیاز به گفت‌وگو ندارد. قانون اساسی مسیرش را مشخص کرده است و رهبری باید تشخیص دهند و مجلس باید تشخیص دهد و دو سوم رای دهند بعد بروند تصمیم بگیرند اما تغییر روش و رویه‌ها در کشور به دولت‌ها باز می‌گردد این دولت‌ها هستند که باید روال و روش اداره کشور را اصلاح و درست کنند.

وی گفت:

هنگامی که شما یک سفره‌ای را در کشور پهن کنید و شرایطی را به وجود بیاورید که فرآیندش شروع به طی شدن کند طبیعتا به اینجا می‌رسد که ترور صورت گیرد و بعد جنگ داخلی انجام می‌شود و همه این‌ها پشت سرش است.

او بیان کرد:

همین اندازه که سخنگوی دولت به دانشگاهی رفته است که این قدر علیه نظام شعار داده‌اند و همین که آقای رئیسی در میان مردم است و از نزدیک با آن‌ها در رفت و آمد است و پشت میزش ننشسته نشان داده این دولت در حال حرکت است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان