برای حسن روحانی در دادسرای ویژه روحانیت چند پرونده‌ تشکیل شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 0:39

برای حسن روحانی در دادسرای ویژه روحانیت چند پرونده‌ تشکیل شد

شماره: 23122
Aa Aa

 مسعود ستایشی گفته رییس جمهور سابق در کسوت روحانیت قرار دارد و به همین دلیل پرونده‌هایی برای وی در دادسرای ویژه روحانیت تشکیل شده است.

با اعلام سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران؛
برای حسن روحانی در دادسرای ویژه روحانیت چند پرونده‌ تشکیل شد

 مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خویش گفت:

در خصوص تبادل زندانیان تفاهمی صورت پذیرفته است و تعدادی از زندانیان آزاد می‌شوند.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

آزادی اتباع‌مان اهمیت ویژه‌ای داشته و دارد. پول‌هایی که از ما به گروگان گرفته شده بود آزادسازی شد.

وی همچنین گفت که ندامتگاه رجائی شهر یکی از برترین و مجهزترین ندامتگاه‌های سراسر کشور بود که به دلیل واقع شدن در وسط شهر کرج مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی برای مردم منطقه ایجاد کرده بود و از این رو تعطیلی این زندان به مطالبه دیرینه و جدی مردم بزرگوار و ولایتمدار از قوه قضاییه تبدیل شده بود.

ستایشی در مورد آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی‌وردی نیز گفت:

پرونده ۸ متهم دارد، اتهامات مختلفی از جمله قتل، محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی در پرونده مطرح است. این پرونده با توجه به نواقصی که داشته و اهتمام برای رفع نواقص امیدواریم تا پایان مرداد ماه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شود.
مسعود ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای حسن روحانی، رییس جمهور سابق در حوزه ارزی و همچنین بورس، پرونده ای تشکیل شده است یا خیر؟ گفت:

ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد. پرونده‌هایی برای وی در دادسرای ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده و مرجع مورد نظر باید پاسخگوی سؤال باشد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت:

بحث عفاف و حجاب نياز به قانون و شفاف‌سازی دارد. نظراتمان را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس‌ منتقل‌ خواهیم کرد اما تصمیم بايد در کميسيون قضایی گرفته‌ شود و در نهايت شورای‌ نگهبان تأیید کند و اگر تبديل به قانون شد برای‌ ما لازم‌ الاتباع خواهد بود.

او در خصوص توییت سفیر بریتانیا در روز خبرنگار نیز بیان کرد:

پاسخ ملت ایران به گستاخی‌ها و دخالت‌های تاریخی عوامل دولت انگلیس در امور داخلی ما همواره سخت و پشیمان‌کننده بوده است. وزارت امورخارجه ایران اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است و اجازه هیچگونه دخالتی به هیچ فردی نخواهد داد.

  •  

اطلاعیه قوه قضاییه درخصوص تشکیل پرونده برای حسن روحانی

در پی پدید آمدن برخی ابهامات در فضای رسانه‌ای در خصوص موضوع تشکیل پرونده برای رئیس‌جمهور سابق به نقل از سخنگوی قوه قضائیه دفتر حوزه سخنگویی قوه قضائیه جهت تنویر افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۲۴ مرداد در پاسخ به پرسشی در خصوص برخی اظهارنظرها پیرامون وجود پرونده برای حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق اعلام کرد: مرجع صالح اظهار نظر در مورد افراد برخوردار از کسوت روحانیت، دادسرای ویژه روحانیت است و لذا صرف نظر از صحت و سقم این موضوع، چنانچه پرونده‌ای برای وی تشکیل شده باشد، مرجع مذکور باید در این رابطه اظهار نظر کند.

بر این اساس سخنگوی قوه قضائیه اظهار نظری در خصوص تشکیل یا عدم تشکیل پرونده قضایی برای رئیس‌جمهور سابق نداشته است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان