به روش داروغه ناتینگهام حقوق می دادند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 9:44

به روش داروغه ناتینگهام حقوق می دادند

شماره: 24054
Aa Aa

رکورد حجم تجارت خارجی تاریخ کشور را شکستیم| کاسب فساد نیستیم| دولت موضوعات زمین مانده را برمی دارد| مردم میدان دار جنگ رسانه ای شوند.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران؛
به روش داروغه ناتینگهام حقوق می دادند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در نشست «آقای سخنگو از دولت چه خبر؟» در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اظهار داشت:

مردمی بودن این است که مطالبه مردم از اقشار مختلف بلافاصله در صحن دولت شنیده شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی افزود:
این یعنی واقعی بودن نه کیک، صدای مردم را باید شنید و برای حل آن برنامه ریزی کرد.
او گفت:
در این دو سال توانستیم رکورد حجم تجارت خارجی تاریخ کشورمان اعم از دوره تحریم و غیر تحریم را بشکنیم و به ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی غیر نفتی در پایان ۱۴۰۱ برسیم.

وی با بیان اینکه تولید گندم در دوسال گذشته به بیش از ۲ برابر افزایش یافت گفت:

وقتی آقای رییسی وارد اولین جلسه دولت شد که وزرا هنوز به دولت قبل اختصاص داشتند رییس بانک مرکزی وقت می گوید پول نداریم حقوق این ماه را بدهیم، آقای رییسی می گوید پس تا قبل از آن چه می کردید؟ گفتند خلق پول می کردیم، حقوق دادن با خلق تورم همانند اقدامی بود که داروغه [ناتیگهام] در کارتون رابین هود می‌کرد؛ اگر حقوق متناسب با حقوق سال قبل پیش بینی شود و بدون در نظر گرفتن خلق پول باشد نتیجه آن همین تورم است، سرعت خلق نقدینگی به ۴۰ درصد رسیده بود. در جلسه اول ریاست جمهوری رییسی، وزیر نفت سابق می گوید نفت ما روی آبها مانده و کسی نمی خرد لذا پیشنهاد می دهد نفت را با قیمت پایین بدهیم اما الان نه تنها نفت روی آب نداریم بلکه اتکا به نفت کاهش یافته و درآمدهای عمومی از مالیات از نفت عبود کرد، در ۷ ماهه امسال ۵۲ درصد درآمدهای عمومی ما از مالیات بوده نه نفت، این بدان معنی نیست که درآمدهای نفتی کاهش یافته است بلکه درآمدهای نفتی را سرمایه گذاری کرده ایم و پتروپالایشگاه در دست ساخت داریم، پالایشگاه فراسرزمینی داریم همه اینها در این دو سال اتفاق افتاده است، پالایشگاه خارجی را اجاره کردیم و با توان مهندسی خودمان فعال کردیم که ظرف ۶ ماه زیر بار رفت، امکان تحریم آن هم وجود ندارد. مالیات هم افزایش دو و نیم برابری نسبت به ۹ سال قبل داشت اما باعث فشار به بخش های مولد اقتصادی نشد در حالی که در دهه های گذشته مالیات از تولیدکننده ۲۵ درصد بود در این دولت به ۱۸ درصد کاهش دادیم، ما کاسب فساد نیستیم، مؤدیان مالیاتی در این دولت از ۲.۵ به ۹ میلیون شخص رسید و دنبال فراری های مالیاتی بودیم. این دولت موضوعات روی زمین مانده را از روی زمین برمی دارد، ۴۰ سال بود می گفتند سواحل آزادسازی شود اما این دولت آن را عمل کرد، امضاهای طلایی را حذف کردیم، تعرفه گذاری پرستاری را اجرا کردیم، رتبه بندی معلمان را بعد از ۱۰ سال انجام دادیم، ۱۸ میلیون درگاه غیر مجاز بانکی را شناسایی کردیم جلوی فرار مالیاتی را گرفتیم، این دولت مرد زیر بار رفتن کارهای سخت است.

بهادری‌جهرمی درباره نبود تیم رسانه ای قوی گفت:

اقداماتی برای اصلاح ساختار اطلاع رسانی دولت انجام دادیم، افزایش بودجه رسانه های دولت را در دستور کار قرار دادیم اما فضا هم به دلیل مشکلات سالهای گذشته و تورم طولانی مدت هنوز مناسب نیست مردم ناراضی هستند لذا در این ایام صدای دولت به راحتی شنیده نمی شود، دشمن تمام قد در مقابله و مخالفت با دولت ایستاده است و بودجه ها و هزینه های رسمی مصوب کرده است، لذا اینجا هم باید مردم میدان دار شوند تا مانند جنگ اقتصادی پیروز شویم، دولت باید زمینه ورود مردم به این جنگ رسانه‌ای را فراهم کند، فضای جامعه را طوری کرده اند که اگر کسی دستاوردی را بگوید، او را هو کنند.

بهادری جهرمی گفت: 

ما اهل دعوای درون خانوداگی نیستیم، طرف دعوای ما، دشمن بیرون است، اولویت اصلی مردم ما، مسکن و معیشت است نه دعواهای قوا با هم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان