بیش از ۲۰۰ پهپاد راهبردی به ارتش الحاق شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 20 ارديبهشت 1403 - 9:06

بیش از ۲۰۰ پهپاد راهبردی به ارتش الحاق شد

شماره: 21926
Aa Aa

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفته تمام تلاش ما اجرای دقیق فرامین رهبری است تا شایستگی لازم برای ظهور حضرت ولی عصر را پیدا کنیم.

با ماموریت‌های شناسایی، انهدامی، ضد رادار و پرسه‌زن؛
بیش از ۲۰۰ پهپاد راهبردی به ارتش الحاق شد

طی مراسمی در چند منطقه از ایران و با حضور سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نصیرزاده، جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش و وحید جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مراسم تحویل دهی بیش از  ۲۰۰ فروند انواع پهپادهای راهبردی برد بلند که توسط وزرات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری ارتش طراحی و تولید شده انجام شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، دراین مراسم انواع پهپادهای راهبردی از قبیل ابابیل ۵ و ابابیل ۴، آرش، جت کرار، دهم شهریور، اخگر، سوییچ بلید، هما و پهپادهای دریاپایه و عمودپرواز با ماموریت‌های متفاوت شناسایی، انهدامی، شناسایی رزمی، ضد رادار، پرسه‌زن، رهگیری هوایی، مقابله با اهداف متحرک و ثابت همچنین با ویژگی سطح مقطع راداری پایین به سازمان رزم ارتش ملحق شد.

این پهپادها با تغییرات در سامانه پیش‌ران و سامانه هدایت، کنترل و ناوبری به موشک‌های هوا به هوا، هوا به سطح، بمب‌های دورایستا و هواپایه هوشمند و سامانه جنگ الکترونیک تجهیز شده و آماده اجرای ماموریت های خاص، موفق و کامل با ویژگی های پنهان کاری و افزایش برد هستند. افزایش چند برابری پهپادهای ارتش در راستای ارتقای توان و آمادگی رزمی در دستور کار مشترک ارتش و وزارت دفاع قرار گرفته و  مسیر طراحی و تولید انواع پهپادها متناسب با تهدیدات و نیازهای راهبردی و عملیاتی ادامه دارد.

این پرنده‌های بدون سرنشین هدایت پذیر الحاقی به سازمان رزم ارتش جمهوری اسلامی ایران بخشی از قرارداد و همکاری متقابل ارتش و وزارت دفاع است که ضمن افزایش عمق شناسایی و پایش‌های مرزی، موجب ارتقای توان رزم و قدرت انهدامی ناوگان پهپادی ارتش در مقابله با اهداف دور دست شده است.

  •  

سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در این مراسم اظهار داشت:

ما هنوز از درک عظمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران عاجز هستیم.

او گفت:

نیروهای مسلح ما در لباس سربازی تحت زعامت نایب امام زمان پای تحقق اهداف عالی پیامبران و ائمه(ع) عمرشان را صرف کرده اند و به عنوان بازوی مسلح این نظام در این لباس قرار گرفتند. تمام تلاش ما هم اجرای دقیق فرامین مقام معظم رهبری است تا بتوانیم شایستگی لازم برای ظهور حضرت ولی عصر را پیدا کنیم.

اوی با بیان اینکه ارتش در دانشگاه انقلاب تبدیل به یک پدیده جدید شده است عنوان کرد:

امروز در نیروی زمینی شاهد تحولات جدیدی هستیم که در حقیقت باید بگوییم یگان های این نیرو یک پوست اندازی جدید کرده است و اگر کسانیکه قبلا در این نیرو بوده اند امروز وارد نیروی زمینی شوند با بسیاری از حوزه های جدید که با آن نا آشنا هستند مواجه خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه تا کنون نظام سلطه هرکاری می توانسته انجام داده گفت:

امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران هزاران کیلومتر آنسوتر در حیاط خلوت استکبار جهانی به اهتزاز در آمده است و اینها به برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به توان پهپادی ارتش افزود:

ارتش از گذشته هم پهپاد در اختیار داشت اما از یکی دوسال گذشته و با برگزاری یک رزمایش این توان رسانه ای شد. بعد از رونمایی از پایگاه پهپادی ۳۱۳ در راستای ارتقای توان پهپادی، ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تحقق این مهم کمر همت بستند. دستاوردهای پهپادی ارتش حاصل تدابیر و حمایت های رهبر معظم انقلاب است و در این حوزه شاهد تلاش همه نیروها، وزارت دفاع و جوانان و دانشمندان مومن هستیم. افزایش توان پهپادی ارتش هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت در حال اتفاق افتادن است که امروز شاهد بخشی از آن هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان