تا وقتی قانون حجاب وجود دارد باید اجرا شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 31 خرداد 1403 - 15:59

تا وقتی قانون حجاب وجود دارد باید اجرا شود

شماره: 25693
Aa Aa

فیلترینگ و فضای مجازی پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی| در زمینۀ حجاب قانون فصل‌الخطاب است؛ اگر قانون نقطۀ ضعف دارد باید آن را برطرف کرد.

«جلیلی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛
تا وقتی قانون حجاب وجود دارد باید اجرا شود

«جلیلی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:

لایحه حجاب هنوز به سرانجام نرسیده است اما معتقدیم که هرچه جاری است صد درصد درست نیست. نقاط قوت باید تقویت شود و ضعف ها اصلاح شود ولی مادامی که قانون وجود دارد باید آن قانون اجرا شود. اگر قانون هم نقطۀ ضعف دارد باید آن را برطرف کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت:

در زمینۀ حجاب نباید سلیقه‌ای برخورد کرد؛ قانون فصل‌الخطاب است. نباید از آخر با ماجرا برخورد کرد بلکه دولت من از ۱۳۰ دستگاه فرهنگی خواهد خواست که توضیح بدهند چه کرده‌اند.

 جلیلی گفت:

فیلترینگ و فضای مجازی پاسخ فرهنگی دارد نه امنیتی و پاسخ آسیب‌های فضای مجازی مسئولیت‌پذیری است نه محدودیت. همانطور که در فضای واقعی آسیب‌هایی دارید که باید برای آن تدبیر کنید باید برای فضای مجازی هم تدبیر کنید ولی تدبیر آن با محدودیت نیست با مسئولیت پذیری است.

او در پاسخ به این سؤال که اگر در دولت شما به خاطر یک خانم بی حجاب رستوران تعطیل شود یا تاکسی اینترنتی به پارکینک منتقل بشود برای این چه تدبیری دارید؟ گفت:

اینکه پاسخ را دریافت نکردید با احترام عمق راهبردی لازم است. اگر درک نکنیم سطح آن را هم درک نمی‌کنیم.

جلیلی با بیان این که در فرصت‌های تاریخی متأسفانه ما غایب بودیم اظهار داشت:

ما در یک نقطه و بزنگاهی هستیم که فرصت‌های تاریخی داریم. فرصت های کم‌نظیر علمی در فناوری است.

او گفت:

شناخت استعداد دانش آموز منجر به جهش می‌شود. سند تحول و برنامه هفتم توسعه ۷ ماموریت برای دولت قرار داده است. بحث ما این است که چرا همه دوست دارند به مدارس غیرانتفاعی بروند و به دانشگاه دولتی بروند؟

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان