توهین‌کنندگان به مُحرم به اشد مُجازات قانونی می رسند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 31 ارديبهشت 1403 - 19:18

توهین‌کنندگان به مُحرم به اشد مُجازات قانونی می رسند

شماره: 22886
Aa Aa

کسانی که به نمادهای عزاداری کوچکترین اهانتی داشته باشند با عنوان اهانت به مقدسات و با قید فوریت اقدامات قضایی درباره‌ آنها اعمال می‌شود.

اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری اصفهان؛
توهین‌کنندگان به مُحرم به اشد مُجازات قانونی می رسند

اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری اصفهان در جلسه ستاد کنترل مُجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار که در دادگستری این استان با اشاره به برخی رفتارهای مُجرمانه در ایام مُحرم از سوی برخی افراد گفت:

اعتقادات دینی برای مردم ما از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت:

در این‌ باره کمترین مماشات و ارفاقی نخواهد شد کمااینکه عاملان برخی از رفتارهای موهن از جمله در شهرستان اردستان بلافاصله دستگیر، بازداشت و پرونده قضایی آنان در شعبه وی‍ژه در حال رسیدگی است.

او گفت:

کسانی که به ساحت مقدس مُحرم و عاشورا و نمادهای عزاداری کوچکترین اهانتی داشته باشند با عنوان اهانت به مقدسات و با قید فوریت اقدامات قضایی و اشد مُجازات قانونی در باره‌ آنها اعمال می‌شود.

بتازگی ۲ نفر در محله "کوشک" شهرستان اردستان واقع در ۱۱۸ کیلومتری شرق استان اقدام به آتش‌سوزی عمدی نخل تاریخی ۳۰۰ ساله عزاداری هیئت حضرت ابوالفضل(ع) کرده بودند که توسط نیروهای امنیتی و فراجا دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

او در باره وضعیت جرائم خشن در این استان نیز گفت:

با تلاش‌ نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی در سال ۱۴۰۱ آمار جرائم خشن در استان ۱۵ درصد کاهش یافت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این روند کاهشی ادامه می‌یابد.

وی افزود:

مهمترین اولویت نهادهای مربوطه، حفظ امنیت نظام، مردم و پاسداری از آرامش پایدار در جامعه است و مسوولان ذیربط باید با آگاهی به وظایف خود در این مسیر بکوشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان