حجاب ضرورت دینی و قانونی است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 15:12

حجاب ضرورت دینی و قانونی است

شماره: 21720
Aa Aa

برخی ممکن است بگویند ما واجباتی دیگری به غیر از حجاب نیز داریم. وظیفه دولت اسلامی آن است جلوی دزدی و رشوه خواری را بگیرد. همه این نباید ها باید نهی شوند.

وظیفه دولت اسلامی انجام احکام و آیات الهی است؛
حجاب ضرورت دینی و قانونی است

 سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی قرآن اظهار داشت:

امروز روز جمهور اسلامی و روز بسیار مبارکی است که مردم اراده کردند دین بر زندگی آنها حاکم باشد و محور تمام ارتباطات دین و آموزه‌های دینی و قرآنی باشد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی عنوان کرد:

امت پیامبر (ص) به برکت نام پیامبر و قرآن کریم این امکان را دارد که ره یک عمر را در لیله القدر یک شبه طی کند.

او گفت:

امام بزرگوار در چنین روزی از مردم خواستند نوع حکومت را انتخاب کنند و پرسیدند آیا انتخاب شما این است که اسلام در زندگی شما جریان داشته باشد؟ نگاه امام به رای مردم تشریفاتی نبود و حقیقتاً مردم را باور داشتند و این از جلوه‌ها و سیره و سلوک زندگی امام بود که مردم را باور داشتند و بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای قاطع دادند. امام اصرار به تدوین سریع قانون‌اساسی داشتند در حالی که برخی می‌گفتند برای این کار زمان باقی است. یکی از رفقای نلسون ماندلا گفت تمام قوانین اساسی کشورهای دنیا را مطالعه کردم و هیچ قانونی را جامع‌تر و کامل‌تر از قانون اساسی ایران پیدا نکردم. قانون اساسی ای که هم دموکراسی و هم آرمان در آن دیده شده است.

رئیسی افزود:

ان شاءالله بتوانیم ۱۰ میلیون چهره قرآنی در کشور داشته باشیم. جامعه قرآنی ما باید از ویژگی‌های متمکنین اجرای قوانین الهی بهره‌مند باشد. چهار اصل جامعه قرآنی اقامه نماز، زکات و امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها است. کسانی که امروز به برکت قرآن و به برکت خون شهدا این امکان را پیدا کردند که در حوزه‌ای بسط ید داشته باشند حتماً باید توجه کنند فضای اقامه نماز و خداخواهی باشد.

او همچنین عنوان کرد:

عفاف و حجاب امری دینی است و همه متدینین به دین اسلام روی حجاب تاکید دارند. حجاب فرد و جامعه را از هر آسیب و لغزشی مصون می‌دارد. سؤال این است که اگر کسانی پیدا شدند گفتند ما این باور شما را نداریم، در اینجا مدارس علمی و فرهنگی و مدارس جای بحث و اقناع هستند و این محدودیت به بحث حجاب نیست. گفتگوی علمی و اقناع امر خوبی است اما مسئله این است که ما الزام قانونی داریم و پایبندی به قانون علی رغم اعتقاد نداشتن به آن قانون موجب گسترش قانون است. برخی ممکن است بگویند ما صرفاً یک واجب نداریم و واجباتی دیگری به غیر از مساله حجاب نیز داریم. قطعاً صحیح است. وظیفه دولت اسلامی آن است که جلوی دزدی و رشوه خواری و ... را بگیرد، همه این نباید ها باید در جامعه نهی شوند. وظیفه دولت اسلامی انجام احکام و آیات الهی است. زنان و دختران نشان دادند به قانون پایبند هستند و از این پس نیز این پایبندی را نشان خواهند داد. به مردم و خانواده شهدا این امیدواری را می‌دهیم. باید به آنچه شهدا در مسئله حجاب وصیت کردند پایبند باشیم. اینکه باید نسبت به فساد و مشکلات اقتصادی حساس بود نیز درست است. اینکه نباید افراد اختلاس گر در جامعه میدان داشته باشند حرف کاملاً متینی است و هر که بخواهد در جامعه فساد ایجاد کند باید جامعه را از آن مصون کرد. جامعه باید مورد نهی لسانی قرار گیرد. همه بایدها باید مورد توجه قرار گیرد و دولت و مردم عزیز همه به این مسئله توجه دارند. امید داریم به برکت قرآن وظیفه خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

او گفت:

آنچه امروز در جامعه اسلامی ما بیش از هر چیز ضرورت دارد امید دادن به جامعه است. امروز رجل قرآنی معتقد هستند در جامعه اسلامی همواره باید با امید حرکت کرد. به برکت تلاش‌های امام و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب باید این مهم تحقق یابد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان