خاموشی و قطعی برق در گذشته هم سابقه داشته است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1403 - 23:10

خاموشی و قطعی برق در گذشته هم سابقه داشته است

شماره: 13982
Aa Aa

عوامل اصلی در تنش برقی ایران در اثر تغییرات فصلی و عوامل طبیعی است اما عوارض این پدیده‌ها باید مدیریت شود و به حداقل برسد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران؛
خاموشی و قطعی برق در گذشته هم سابقه داشته است

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با اشاره به برخی عوامل ناخواسته و غیر ارادی در ایجاد مشکل برق در کشور گفت:

اگر چه برخی عوامل اصلی در تنش برقی کشور در اثر تغییرات فصلی و عوامل طبیعی است اما عوارض این پدیده‌ها باید مدیریت شود و به حداقل برسد و با برنامه‌ریزی دقیق، پیش بینی پذیری پدیده‌ها افزایش یابد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود: وزارت نیرو با همکاری همه دستگاه‌ها می‌بایست با جدیت در اسرع وقت نسبت به حل معضل تامین برق اقدام نماید.

روحانی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به افکار عمومی و توضیح و روشنگری مردم گفت:

خاموشی و قطعی برق امر موقتی است و در گذشته هم سابقه داشته و قابل مدیریت است ولی آنچه بیش از خاموشی‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد قطع ناگهانی و بدون برنامه برق است. اگر در این زمینه مردم با توضیحات دقیق مسئولان پاسخ ابهامات خود را دریافت کنند تا اندازه‌ای مشکل را قابل تحمل‌تر خواهد کرد و درصورتی که قطع برق به شکل ناگهانی انجام نشود و از پیش اطلاع رسانی لازم صورت گیرد، خسارت و نارضایتی کمتری خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور در این جلسه دستور داد در جلسه ویژه‌ای به ریاست معاون اول و متشکل از دستگاه‌های مختلف، موضوع را بررسی و دستورالعمل اجرایی در حوزه‌های مختلف را تعیین و اعلام کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان